Omgång 55: HV71 - MODO Hockey

Härligt!

Lutar starkt åt Leksand eller MoDo på måndag. Spännande att se vem det blir.

Håller med, Erik är en klasspelare :slight_smile:

Bengtsson ser riktigt bra ut ikväll…

Krog?
Trodde han var bänkad… :wink:

Vi vinner! Med gunnar i kassen!

Leksand på måndag.

Som MoDo ser ut idag hade jag faktiskt hellre tagit dem på måndag.

Ja, Modo är ju allt annat än bra ikväll.
HV spelar sådär, men är ändå överlägsna.

Tror Modo passar oss bäst av de aktuella lagen.

Kvällens ! Gunnarsson. Det är han värd.

Krog faktiskt rätt bra ut ikväll. Trevligt att se!

Så jävla gött… :smiley::D:D
Mycket bättre… Vi växte in i det och blev bara bättre ju längre matchen gick. Precis vad vi behövde. Skönt att det lossnat lite med målskyttet också. Grattis alla HV-vänner…

jag ser fram emot måndag…

eller inte

Det ryktet kan jag tokdementera direkt och det handlar om nånting helt annat.
Mycket säker källa på det.

Det låter bra det Ward. Jag vill ha känslosvall men jag vill också ha harmoni i gruppen nu när det verkligen gäller.

Tycker det låter lite konstigt. Pettan sa ju efter förlusten mot Örebro att han var glad att Wesslau slagit av klubban i ilska och frustration, och att han varit på honom mycket om att just våga visa känslor. Sen när han väl gör det så ska han alltså ha blivit avstängd???
[/quote]
Jo, jag vet. Blev också lite ställd. Möjligt att tränarna inte fick samma gåshud av Wesslans känsloyttring som Pettan. Campoli ska enligt ryktet ha bett Olsson dra åt helvete. Men som sagt, bara ett rykte.
[/quote]
Det ryktet kan jag tokdementera direkt och det handlar om nånting helt annat.
Mycket säker källa på det.
[/quote]
Vad menar din källa att det handlar om?

Säsongens stenhårdaste tackling på shl:s superstjärna?
expressen.se/sport/hockey/sh … fick-utga/

Sicken artikel… :laughing:

:laughing: :open_mouth:

5 stjärnor
Riley Holzapfel. Center i HV:s, för matchens, bästa kedja. Ett ständigt hot framåt och bidrog med både mål och assist.

4 stjärnor
Andreas Jämtin. Gjorde sitt första mål sedan han gjorde comeback efter sin skada och var en frisk fläkt på isen tillsammans med kedjekamraterna Holzapfel och Nilsson.

3 stjärnor
Stefan Johansson. Gjorde ett stort jobb i det tysta. Stabil bakåt under hela matchen och fick även näta i slutet av den tredje perioden.

2 stjärnor
Marcus Nilson. Tredje länk i HV:s första femma och stod för två assistpoäng samt bra spel.

1 stjärna
Anton Bengtsson. Skapade mycket av den istid han fick. En av HV:s mest skottglada spelare - något som också gav utdelning i den andra perioden.

Var på plats i Kinnarps idag och ja va ska man säga, vi vann och det va ju sjukt skönt, offensivt såg det bättre ut än på länge, defensivt inte så bra men inte så konstigt med så många topp backar borta, så jag är glad MEN en sak bekymrar mig dock ganska mycket…Petrasek som är vår kapten va utan tvekan isens sämsta spelare, rätt överlägset, han stog själv för 10 bra målchanser för MODO och minst 2 av målen är 100% Petraseks fel, hur motiverande kan det vara med en sån kapten ? efter förra matchen skällde ju tydligen Petrasek ut laget, kan bara tänka mig vad grabbarna tänker “jaha där står den där föredettingen och tror han kan hockey när han är sämst i laget själv”
Brutalt dålig, och ändå fick han massvis med istid, bättre att låta vilken junior som helst spela för han är fan sämre än Louma nu