Omgång 55: HV71 - Skellefteå AIK

Men det var ett jävla käbbel mot Chinobars statistik, var ju intressant att se. Sluta gnäll förfan.

kom igen nu för f#n!!

Nää, låt dem, det är faktiskt ganska underhållande!

Nu kör vi, mot tredjeplatsen!

bra start…

Bättre vi fokuserar på matchen där Hvs backspel är katastrof så långt

Om det enda som behövs för att skapa kaos i vår försvarszon är lite stress så är vi ju sönderlästa i slutspelet iaf, ingen som kan hantera det för fem öre just nu, bara slår bort puckarna till SAIK-spelare gång på gång.

Fan vad dåligt spel. Vad har hänt!?

KOM IGEN NU FÖR FNNNNN

Hv måste lyfta sig 32 snäpp…minst

Bålgetingar

PC är iskall.

Hur många har han bränt nu?

Kom igen PC!!! Vi behöver dig…

nej, inte bp :frowning:

Man kan ju tro att det är Hv som inte har ngt att spela för å Skellefteå som jagar topp 4. Karalahti gör inte en av sina bästa perioder…

Inte jättebra period kanske, men jag tycker ändå HV skapar chanser varje gång man kommer i anfall. Svårt för HV att ta sig ur egen zon dock.

SAIK trycker på bra och skapar ordentlig press på HV, men jag tycker samtidigt att kommentatorerna överdriver lite för så mycket mer skapar dom inte.

Målet är ju lite av ett turmål - javisst det kommer till efter press från SAIK, men det är ju en turlig studs på Karalahtis benskydd som gör att den går in.

Bra att HV får en sån här match inför slutspelet för det är ju stor skillnad i fart jämfört med de fyra senaste matcherna mot bottenlagen.

Jag tror HV vänder detta.

Kom igen, HV!

och det här…var en riktig besvikelse.

Jag möter ju hellre LHC med hemmaplansfördel än Växjö utan densamma. Så dags att lägga i en till växel och vinna den här skiten, för nu har LHC avgjort mot Leksand, och tror nog Örebro tar Djurgården också.

Precis, ett extremt jävla (##%-sugeri från kommentatorerna. ZAIK gör det bra med deras 4-check, men HV håller dem runt sargerna…

Jag gillar Ridderwall väldigt mycket, men jag måste ändå säga att jag tycker han saknar finess i avsluten. Och detta trots att han är meste målskytt i HV. Men det känns som att han inte ens tittar var luckan finns, han bara knäpper iväg den på vinst och förlust.

Herregud

Liknar förra matchen mot Leksand. …fast tvärtom…HV helt utspelade…skämmes hela HV

Helvete vad dåligt spel… Wesslau mot saik