Omgång 55: Luleå HF - HV71

Hinner man ju knappt. väljs ju nästan direkt efter matchen. Alla lag väljer ju internt före matcherna ikväll, de är för kort tid efter att ta en sådan diskussion. Luleå har många spelare borta ikväll,. systrarna abbots, klasen, kihlström m.f! detta måste bara Hv klara!!

Minns matchen mot Frölunda hemma förra säsongen, vi hade många spelare borta och de juniorer som fick chansen tog den, bara för att Luleå har många borta betyder inte det att de är ofarliga, Cehlarik är en av många juniorer de har som vi måste se upp med

Wesslau, Gunnarsson

Spang-Petrasek
Karlsson-Fälth
Fernholm-Trygg
Edman

Rakhshani-Krog-Davidsson
Nilson-Karlsson-Carlsson
Sandberg-Fasth-Sundh
Ledin-Strandberg-Kristiansen
Liket

Dagens laguppställning?

Kommer säkert bli nåt liknande även om jag tycker att man ska slänga upp Fasth i första kedjan i match som denna. Visst vill man spela ihop Davidsson med Krog och Rhett men tror att Fasth kommer få ut mer av sitt spel i första kedjan. Sen när Jämtin och Bengtsson är tillbaks så kan vi skicka “ner” honom till 3:e kedjan. Vi behöver vinna denna match mer än att spela ihop laget.

Jaha! Då är det dax att trycka på den där knappen för det är nu det börja gälla!
Först och främst kampen om 2:a platsen och därefter kampen om guldet!

Det är idag Hv ska komma ut som bålgetingar och PP ska klaffa.

Men vad tyder på att PP helt plötsligt ska fungera när Dahlén har kört med samma gubbar hela säsongen och hoppats att det löst sig i 54 omg?
Tycker Dahlén har varit för envis i tron om att det helt plötsligt ska fungera. Börja om från noll och hitta tätt karaktärer i PP som är beredda att offra både tänder och ben för att trycka in pucken.

Luleå borta kanske är värsta tänkbara men ska guldet hem så finns inga hinder idag. Men att åka runt och fisa kommer absolut inte funka utan idag är det 110% som gäller från alla!

Haha inte riktigt menat så men det blev väl lite åt det hållet :wink: Jag tror på vinst med om du inte förstod det :wink:

Fan vad nervös och förväntansfull jag är, kan knappt sitta still…
Tur jag hade tvättid idag att sysselsätta mig med, annars hade jag fan klättrat på vägarna vid det här laget. :open_mouth:

Dagens uppställning:

MÅLVAKTER
Gustaf Wesslau (GK) 32
Jonas Gunnarsson (GK) 37
1:A FEMMAN
Dan Spang (LD) 26
David Petrasek (RD) 22
Johan Davidsson (LW) 76
Jason Krog (CE) 9
Rhett Rakhshani (RW) 8
2:A FEMMAN
Mattias Karlsson (LD) 25
Elias Fälth (RD) 33
Patrik Carlsson (LW) 72
William Karlsson (CE) 71
Marcus Nilson (RW) 4
3:E FEMMAN
Daniel Fernholm (LD) 55
Mats Trygg (RD) 46
Oscar Sundh (LW) 13
Jesper Fasth (CE) 18
Tommy Kristiansen (RW) 16
4:E FEMMAN
Niclas Edman (LD) 20
Per Ledin (LW) 97
Sebastian Strandberg (CE) 23
Johan Lindström (RW) 79

fy fan, domare kuben! hatar den grisen!

Ja, det ålarenset lyckas nog få all uppmärksamhet ikväll med. :imp:

Då är det som upplagt för att en domartabbe kommer avgöra våran slutplacering i tabellen :frowning:

Ja det lär ju inte bli många mål för HV. Nu är det Luleå, segast av alla lag att göra mål på. För varje mål Luleå gör så måste HV göra 2, Luleå är lite för vassa för HV där uppe.
Detta blir en helvetesmatch där jag tror det kommer drälla av utvisningar, kanske slagsmål och matchstraff och mkt få mål men emellanåt ganska fint spel men tyvärr mest från hemmalgets sida. Spännande ska det bli. Kanalen är inprickad och soffan är extra skön, dryck på bordet, gött käk intill så nu kööööööööööööööööörrr vi!!

Kuben bådar inte gott för kvällens drabbning!
Men för en gång skull så ska inte han få avgöra!
Vi vet ju om att han gärna hittar märkliga utv på Hv spelare så han kan tyvärr vara skillnaden på 2:a eller 4:e plats.
Men dax för Kuben att vara proffisionell för en gång skull! Snälla!!!

Då åker vi!

Fan, jag är nervös.

Samma här men nu gör vi en “Brynäs” och tar poäng borta

Vore skönt med en riktigt bra match idag.

Bra start :imp:

Åh herregud… :cry:

Precis den starten man vill ha. Inte. :angry: