Omgång 55: Luleå HF - HV71

ÅH Herrejösses! HV har pressat på bra. Hade Rhett fått träff så hade det varit 1-2. BP istället. Håll tätt.

“Backsidan tycker jag ser väldigt stabil ut i HV71. Där behöver man absolut inte känna någon oro inför slutspelet”.

Experten Thomas Johansson har uttalat sig.

Vi klarade det men en gnutta tur, vi överbelastade på en kant och Luleå kunde spela sig förbi det hur lätt som helst

trggare spel nu i hv. passningarna sitter på bladet…

Första gången jag hört det uttalandet på ungefär 3 månader, skön expert.

Om han menar backspelet så undrar jag om han har varit på Mallorca denna säsong.

Klart bättre 2:a-period än 1:a-period. Men det kommer att bli riktigt jobbigt i 3:e. Luleå lär ju trycka på för Kung och Fosterland. HV har haft en del chanser, men oflyt med studsarna. Gäller att hänga ett mål tidigt i 3:e så att det blir psykologiskt jobbigt för Luleå!

Om vi lyckas stå emot lär de göra som SSK gjorde 10/11

Och då kör #76 en favorit i repris. :slight_smile:

Gjorde inte Davidsson 46 assist 09/10?

Betydligt bättre spel från HV i 2a och kan vi hålla i detta så har vi minst 1 pinne.
Anmärkningsvärt att se så många tomma stolar eller gör konstapel blå en blåskontroll på skoterförarna.

Luleå har inte mer supportrar :wink:

Temperaturen ute kan de inte skylla på, det är inte -35 i mars direkt

Jo det gjorde han.

Då hade C-More ett allvarligt fel i sin topp 5 över flest assists i Elitserien under en säsong :wink:

Mycket dåligt av dom.

Spännande spännande!
Vi är i skrivande stund väldigt nära 2:a platsen men kan i en handvändning ligga på 4.e plats. Rögle verkar ha varit det bättre laget i Ängeholm, tror dock FBK steppar upp i sista perioden och vinner med komfortabla 4-1. Då krävs det att Luleå går på för fullt framåt för att kunna sno åt sig 2:a platsen vilket kanske öppnar för Hv-kontringar? :sunglasses:

Hockey på tvn o fotboll på datorn.

Och så säger de att män har taskig simultankapacitet. :wink:

Jag får passa på att skriva i pausen då mitt csports laggar oerhört. Inte så illa att jag inte kan se men är väl en kvarts sekund avbrott var tredje sekund, när pawhlen skrev en massa ja så tog det 6 Min innan jag fick se målet.

En helt totalt värdelös andra period där hv var minst sämst.

Nu är vi i samma situation som mot SSK 10/11, motståndaren måste ta tre poäng

Ni som ser matchen hur är matchbilden?