Omgång 6: HV71 - Djurgårdens IF

[size=150]HV71 - Djurgårdens IF[/size]

Vem kan stoppa Martin Thörnberg? HV71:s forwardsess öser in mål och fortsätter säkert gärna mot Djurgården.
Är förra HV-spelarna Emil Johansson och Calle Ridderwall de som ska sätta stopp för hans framfart?
Erik Christensen gör säsongsdebut efter ett halvårs rehab av sin skada. Johan Lindbom säger att det är högst
troligt att både Teemu Laine och Andreas Borgman spelar mot DIF, dom tränade fullt på fredagens träning.

Shl: shl.se/gamecenter/qRh-1Fuk12 … ticles/pre

Inför match: jnytt.se/article/hv-far-till … e-spelare/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Upp till bevis för Laine idag. Visa att han är en tillgång för laget. Jag tvivlar dock på att han är det.

4-2 idag tror jag på!!!

Gött me Laine å Borgman. Laine komer bli bra

Rätt hårt att dömma honom efter så få matcher. Laine har en mycket högre kapacitet än vad han har visat denna säsong. Är därför han blir frustrerad och fokuserar på andra saker som domaren. Tror han kommer hitta tillbaks och bidra.

DIF har inte riktigt samma spets som förra året. Dom har byggt en mer bredd och lagmaskin. Tror det kommer bli en bra och tät match ikväll!

Känns lite för tidigt att tro på nåt underverk från Kungen idag (mot Örebro däremot, då jävlar) men tre pinnar ska vi definitivt ta. Tror Laine kommer vara spelsugen och hänga en eller två kassar.

Sundh ersätter Arla i första. Synd att man inte ger Lias chansen.

Lias är center och kedjan med Törngren/Sandberg var riktig bra sist så kanske inte vill bryta den.

jaga då skämmer HV ut sig med en banderoll som häcklar Ridderwall riktigt jävla lågt av North banks att sätta upp banderollen fy fan va jag skäms som HV fans en dag som denna

imgur.com/a/nDVOe

Hållet med, det är inte snyggt. Vi skall Hålla på vårt lag. Inte hata och häckla andra

De jag är mest upprörd över är att det lär vara nån högt uppsatt i North Banks som gjort det. Ansvariga borde få sina årskort klippta.

Haha den ær væl helt ofarlig? Jag tar den med glimten i øgat och det tror jag Ridderwall gør med.

Förstod den inte riktigt så mig berör det ej så mycke.

Om det inte var en 2a på Almqvist så måste det väl varit en väldigt solklar diving?

fint som snus, synd thörna inte cashade in på den passen från ted.

åså nu igen… sandberg :open_mouth:

Grym start!

bra start. det luktar hv-mål

Rätt harmlös. Måste erkänna att jag drog lite på smilbanden men visst kan man tycka att det är onödigt. Ser hellre att man hyllar egna laget än pikar motståndarna.

jag vill se ett hv-mål. NU.

bra tryck, hjälmkaminerna kommer inte ur egen zon.

Bra start, men ineffektivt. Hoppas man kan hänga en balja innan vilan. Jag gillar vad jag ser av HVs press som stressar Dif att ta dåliga pass.