Omgång 6: HV71 - Skellefteå AIK

[size=150]HV71 - Skellefteå AIK[/size]

Hemmamatch igen och Skellefteå står för motståndet
på lördagskvällen. HV71 har förtvivlat svårt att göra mål,
ska det fortsätta mot Saik eller hittar HV plötsligt effektiviteten
och gör mål på sina chanser?

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Känner ni i maggropen nu pöjker och flicker, hur magsyran bubblar upp mot halsen till. Det kan bara betyda en sak: GAMEDAY!

Krossa grabbarna från gruvan!

Frågan är om detta blir en 1-1 match för tredje gången i rad eller om vi för en gång skull kan börja släppa loss och sätta dit puckarna i målet.
kämpa HV

Tredje alternativet är att vår målvakt inte står på huvudet och det blir en ny Röglematch. Sett till de senaste fyra omgångarna är det ju rätt tydligt att målvakterna är HV:s enda segervapen.

Idag åker jag och sambon 24 mil tur och retur för att se matchen. Hon håller på SAIK, så det blir en lång hemresa för någon av oss… Blir kul det här!

Det blir målsnålt från vårt håll i alla fall. Så länge vi inte har några forwards i laget som kan göra mål så kommer det se ut exakt likadant.
Mer och mer övertygad om att ledningen och coacherna ser samma som vi ser, men de vägrar svälja stoltheten.
Som sagt, blir det mål så är det från Skellefteå. Från vår sida ska vi vara glada om vi ens prickar målramen.
Och se för fan till att det inte blir PP, om man nu kan det. Håller med Sanny och kommentatorerna från förra matchen. Jag citerar både kommentator och expert, Sanny Lindström.

Kommentator när HV71 hade numerärt överläge: “Det är väl för märkligt att HV71 med en spelare mer på planen spelare sämre än de gör i spel 5 mot 5.”

Sanny Lindström om HV71:s PP: “Nått är ju ruskigt fel hos HV71. Det är ju inte första säsongen heller. Det har ju fått se ut så här så pass länge nu så man undrar ju varför inget händer?”

Kollade lite stat. När man t o m släpper in fler mål än gör mål i den spelformen, för sett till de senaste säsongerna så är den statistiken väldigt jämn. De har ungefär samma målsnitt bakåt som framåt i Powerplay. Så får det inte se ut.

Skellefteå jobbar ner HV71 och vinner med 1-3. Publiken går efter sista halva perioden medans supporterklubben som aldrig vågar ställa krav står och jublar och skriker som det vore de som vunnit matchen.

Får väl redan nu lyfta på hatten och säga grattis till din fru.
Tips: Ta med dig hörselskydd i bilen som du kan ha på hemvägen så du slipper höra tanten håna dig om att HV71 är ett lag som inte har några forwards som kan göra mål :laughing:

Så var det “det där med fakta”! Eftersom du kollat statistiken för de senaste säsongerna så kanske du kan delge oss detaljerad statistik. Jag tror nämligen inte att det du skriver är sant. Inte denna gången heller.

Ragnarsson. Jag förstår din frustration. Men som Zico är inne på. Man kan tro och känna mycket, men när det gäller fakta får man ju gärna presentera den.

Inte min mening att bråka. Tänker mest för din egen skull.

Hoppas Axel Holmström får chansen ikväll mot Saik.

Tror det lossnar med målskyttet ikväll. Det känns så efter en bra match senast spelmässigt.

Kom igen vinn nu när jag missar matchen. Vi har hundraprocentig statestik iår med 3 poäng när jag ej kan se matchen. Ser gärna det fortsätter :slight_smile:

Vårt PP må va skit. Kanske misstolkar dig, men:
Säs---------Gjorda mål--------Insläppta mål
18/19----------25---------------------1
17/18----------32---------------------3
16/17----------25---------------------4
15/16----------35---------------------2
14/15----------40---------------------5
13/14----------29---------------------6
12/13----------26---------------------6
-----------------212-------------------27

HV71 har gjort 8 mål på 5 matcher. Det är [size=150]SÄMST [/size] i hela SHL.
Thörnberg tycker att spelet är bra och sitter där det ska, dock inser han att de gör för lite mål.

Den mattematiken går inte ihop.

jnytt.se/article/har-ar-hv7 … ampaktigt/

Ikväll måste vi ha seger… hoppas på 5-0, tror på rimliga 1-0.

:smiley: visste vi inte släppte in fler än vi gjorde i pp men trodde faktiskt det var fler än 1.

Ikväll hoppas jag pp spöket släpper vill läsa vi har gjort 2 pp mål ikvälll

Nu är du dryg igen. Ingen gillar dryga personer. Lugna ner dig.

HV - SAIK: 3-1, F Sandberg
2-1, Önerud

Fel tråd :wink:

Ser bra ut dock, så jag låter det stå :wink:

vilken fart av önnan!!! :astonished: