Omgång 6: Modo Hockey - HV71

[size=150]Modo Hockey - HV71[/size]

Det är dags för Norrlandsturné för HV71 denna
veckan. På onsdagskvällen står Modo för motståndet och
på fredag Björklöven. Hoppas HV71 tar 6 poäng i norrland.

Skadeläget: hv71.se/article/pxmgakuml-3 … andsturnen

[size=150]FORZA HV71!![/size]

:laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

:unamused:

Roligt för dem…

Jag är lite rädd när vi precis har mött ett topplag och ska möta ett till på fredag att vi går ner några procent i den här matchen. Hoppas vi kan fokusera och att inte tankarna finns på Löven. Modo har startat starkt, tre segrar. Jag har samma känsla som när vi mötte AIK. Men med hårt jobb så vinner vi det här. Om det blir förlust hoppas jag vi kan studsa tillbaka och inte faller ihop som ett korthus som förra säsongen.

De har deras bästa spelare avstängd (3 matcher)- Sam Vigneault

Hoppas spelarna har mer fokus på den här matchen än forumet verkar ha…

Jag skrev i någon annan tråd för inte så länge sedan att jag är orolig för just denna matchen. Vi har några bra vinster bakom oss utan att spelet riktigt varit på topp. Mot Karlskoga blev det bättre siffror än vi förtjänade. MODO skall vi slå och vi har Björklöven runt hörnet. Det är då lätt hänt att man går ner sig några procent. Och mer behövs inte.
MODO är inget sopgäng (Jo i och för sig men…) De fick däng senast och kan mycket väl ha lite revanschlust. Sedan är det nog många lag som ser matcherna mot HV som något lite speciellt, framförallt nu i början på serien. Så man har bättre koll på HV än tvärtom. Man vet varifrån Foppa/Ytterell skall skjuta. Man vet att vi inte har den tyngsta backuppsättningen. (Även om vi kanske inte är så taniga som det låter som ibland) Men vad vet HV spelarna om MODOS ess? I värsta fall har tom scoutingen av Björklöven börjat även i bakhuvudet på spelarna.

Nä jag hoppas att vi kör över dem. Det borde vi kunna. Men jag är som sagt mer än lite orolig!

// Henrik

Jag tror ointresset på forumet speglar hur folk ser på en match mot MODO: nästintill ointressant i vanliga fall, extremt ointressant om den matchen sker på försäsong eller i HA.

Jag kommer kolla, men som jag pekade på ovan med bilden om “klassikermöte”, motståndarnas upphaussade intresse mötes ju inte med detsamma från vår sida.

MODO är klassiskt på samma sätt som klassisk musik: det mesta som är bra gjordes i förhistorisk tid och ingen bryr sig om det som utspelar sig i nutid.

Jag tror på enkel vinst, men skulle det blir förlust: mäh…

Detta är ett perfekt test, jag hoppas att alla i laget tävlar i varje moment och att det finns en sund konkurrenssituation i laget. Är någon inte påslagen så ska det vara bänken. Men så länge HV har förlustnollan intakt så är jag inte orolig för förlust i en sådan här match. Är ju en ganska stor motivationsfaktor att typ stå på 10-0-0. Ifall matchen inträffat senare på säsongen så hade detta varit en perfekt match att ge lite speltid till juniorer etc. som kommer in med 100% motivation. Kör man bara på med samma lag kan det lätt bli att man blir bekväm med fokus på fredag.

På fredag tror jag på en rejäl överkörning, 1-5 eller liknande för att sätta sig i respekt allra redan.

Som Diabolics säger ovan. I Allsvenskan är det årets match för alla motståndare att möta oss på sin hemmaplan. För oss är det bara ett nödvändigt ont om vi ska upp i finrummet igen.

Jag kan eventuellt få lite puls mot andra topplag, men mot resten? Mjeh…

dagens “experter”:

Modo… Detta sanslöst tråkiga stad, lag , fans… Alltid sätt modo som de segaste och tråkigaste inom hockeyn. Tror på enkel vinst.
2-5

På riktigt kostar de pengar för se Modo tv? :astonished:

Rätt målis IMHO.

Äntligen Larsson i mål igen. Gunnar har varit högst medioker så här långt.

Svårt att veta vart man har Modo. Ojämna. Kan matcha topplagen ena dagen och falla igenom totalt nästa. Förra säsongen slog de Björklöven i samtliga fyra möten (3-2, 6-4, 7-3, 5-1) samt spelade jämnt med Timrå (2-1, 1-3, 0-4, 3-2) trots att de slutade på en 12:e plats. Tror Modo kommer vara riktigt taggade ikväll. Blir ju inte större än ett HV71 på besök, “klassikermöte” och allt. :laughing:

Kommer vi bara upp i godkänd nivå så bör vi slå Modo oavsett. Men, fan, är ändå lite orolig att tankarna redan nu är på matchen mot Löven.

Gunnar har gjort en del tavlor, men den senaste matchen kan man ju knappast lasta honom för baklänges målen.

Blir intressant att se Larsson i målet, med det sagt tycker jag Gunnar fått oförtjänt med skit. Idag vinner vi med 7 mål mot 1

Ingen bra start…

Jaha.
Väckarklocka hoppas jag…

Hv- backen går bort sig, markeringen obefintlig…helt rätt Harald :frowning:

Snyggt kokkis :sunglasses: :smiley: :smiley:

sådär ja :smiley: