Omgång 6: Modo Hockey - HV71

Att fösa pucken i knapp styrfart med sina veka glashandleder och darriga klubbteknik är också ett slags skott.

Det märks när HV väl lyckas med uppspelen att MoDo får det oerhört tufft. MoDo gör det som man måste göra för att störa HV i år, sätter press och ger inte tiden för HV:s backar att spela upp pucken, men det gäller att orka detta spel i 60 min, Karlskoga lyckades inte med det.

För att besegra HV71 denna säsong i en serie på 7 matcher kommer man behöva orka pressa i 60 min, vilket är lättare sagt än gjort. Björklöven känns som ett lag som definitivt skulle klara det.

Men HV71:s största fiende är nog trots allt dem själva

Kontrllerad period men man släpper till några spelvändningar som kunde gått illa men ack vare dåligt avslut och stundtals brilliant backcheck så leder vi denna period. Känns kanske som en 1-1 period än 2-1 period men nu kan vijobba på denna ledning

Ok period av Hv, saknar lite mer aggressivitet i forecheck.
Modo är bra.

Pahwlen

Håller helt med, vid hög press har HV problem. Backarna måste lära sig att avväga situationerna bättre. Spela enklare när det behövs. Jag vet att S&S vill spela med mycket puckkontroll men det kommer också med en nedsida. Man skulle nog behöva någon monsterback som kan logga 25min som är säker i uppspelsfasen.

2-1 efter första och J Davidsson är mycket kritisk till lagets insats. Jämfört med förra årets pausintervjuer där spelare allt som oftast var nöjda oavsett hur spelet såg ut.

Jag gillar det!

Åh Ja Larsson har fått göra ett par svettiga insatser :smiley:

Lite slarvig förstaperiod, hoppas vi kommer ut bättre i andra.
Kokkonen såg ut som han fick en smäll på benet får se om han kommer ut i andra.

:laughing:

Skönt att leda efter en rätt medioker period…Generellt rätt slarvig och duttigt, lite rejälare spel så hänger modo inte med.

Skaplig skotteffektivitet så här långt iaf, 33%

Uselt Billins, USELT

Vilken fasthållning :exclamation:

[size=150]KATASTROF[/size]

Per Svartvadet som är expert på Radiosporten och som inte brukar briljera hade en intressant spaning under första perioden.

Han trodde att HV med denna uppställning skulle gå till slutspel om de spelade i SHL, alltså topp tio i SHL innevarande säsong.

Känns ju lite märkligt med tanke på sistaplatsen förra året. Känns inte troligt med denna backsida och avsaknad av SHLspets i truppen.

S&S är ju grymma men kanske inga trollkarlar. Förra säsongen var ju ledningen iofs trollkarlar fast omvänt.

Åk skridsko, ser ju ut som att det är PRO som är ute och spelar boule

Fan stå inte stilla å spela hockey!!!

Helvete.

Backarna blir vårt fall denna säsongen. Kan ju tro att alla är hämtade från ettan.

Kan man ge bort Bertov till valfritt lag?

Bertov, seriöst…

för fan bertov…