Imponerande att lyckas hitta ett sätt att vinna. Älskar glädjen från Vesel.
Men fy f-n vilken dålig match det var. Satt ett enda pass på bladet ikväll? Och då tänker jag på båda lagen. De snackar om att hockeyallsvenskan är Sveriges mest underhållande liga. Jo, tjena. Blir det många mål som i Karlskoga-matchen, visst. Men att sitta och se det här var direkt plågsamt.
Nu var HV inte speciellt bra idag. Men det som gör mig lite lugnare är trots allt hur usel hockeyallsvenskan är. HV har ett djup, sett till den här nivån. Det har inte Modo. Och då ska de ändå vara med och slåss om topplaceringarna. Är inte motståndarna bättre än så här. Ja, då tror jag faktiskt HV har goda chanser att “svepa” hem grundserien. Men vägen dit kan bli en enda lång pina. För det här är inte skoj.
Nej, Vi är så Jävla mycket bättre än så här. Kändes som ingen hade fokus på denna match, alls. Vi är alltid bättre än alla andra lag oavsett resultat. Alltid. Puh.
Vi gör vår sämsta match för säsongen, med råge. Enligt intervju med Sylwander i MoDo så gjorde de däremot sin bästa match. Ändå vinner vi. Jag skulle nog ändå våga påstå att det säger en hel del om hur starka vi är i förhållande till motståndet.