Omgång 6: Skellefteå AIK - HV71

Forsberg i Robban igen…

Nu när har han ju draftats och behöver inte visa upp sig längre kan han sluta med sånt :laughing:

Man blir matt

Oklart om det är bias från mig givet min och Lejacques diskussion i annan tråd, men Sandberg d.ä. har börjat starkt i denna match, som hela den linan. :wink:

Sandin ska ju vara teknisk och poängmaskin men idag har han missat mycket precis som tidigare

Såja, chans att bättre på BP-statsen!!! guldläge.

Jomen de har väl sett pigga ut. Tycker HV överlag ser bättre ut. Sen är det ju vissa backar som faller ur ramen…

Surt att ligga under efter första, speglar inte matchen, dock speglar det Emil lite, båda faktiskt.

Vidhåller att HV:s backsida är för svag för ett lag med topp 4 ambitioner. För mycket “om och men” som så ofta med Hult.

Är nog tyvärr så, känns som att vår backsida måste överträffa sig själva för topp 4.

Ser väl sådär ut iallafall?
Lite darr i egen zon, men jag tycker vi står upp bra och tar initiativ.

Förövrigt saknar jag hockeyn tisdag, torsdag och lördag.
Nu hinner man ju skaffa andra hobbies mellan matcherna…
Saknar också publiken. Är rätt trist utan, enligt mig…

Offensivt är hv helt med i matchen och gör en bra 1 period borta mot SAIK, problemet är att defensivt är man inte där än tyvärr…

HVs spel ser ändå bättre ut trots 1-0. bästa 1a perioden hittills den här säsongen. skellefteå ändå några nummer större än hve tycker ja, blir en tuff match!

Backsidan har sina begränsningar, så är det. Men ärligt talat så tycker jag att HVs försvarsspel rent generellt är både naivt, men samtidigt svårt. Man missar i markeringar och hamnar på rygg gång efter annan. Fattar inte riktigt hur det är man egentligen vill spela, men jag hoppas verkligen inte att det är så här man vill spela. Då blir det nog kämpigt att hålla sig topp 10…

Sen spelas försvarsspel av alla spelare på banan. Många verkar ofta glömma det. Både folk här på forumet, men också bland HVs forwards.

Gunnarsson fortsätter att se ostabil ut. Släppte nästan en på främre stolpen i den här matchen också. Det ser nästan ut som att han inte förväntar sig skott ur flack vinkel. Det måste han rätta till.

Sen kan jag tycka att man kan återgå till 15min paus nu när det inte är nån publik i arenorna.

Vi är för komplicerade i offensiva zonen och spela komplicerat i deffensiven.
Både 17 och 4 spelar över sin förmåga som oftast vilket ställer till det.

Där får man absolut inte tappa pucken när hela laget är på väg framåt.
Man kan skylla på ålder mm men ska man spela SHL så kan man inte begå misstag varje match oavsett ålder för det kostar för mycket.

Framåt kan man undra denna match måste några gå o bräschen och visa vägen. Men ser ingen i första som gör det.
Bergström är helt osynlig även denna match.
Sandin är ännu sämre och har inte rosat marknaden i år. Är tankarna bara i Philadelphia?

SAIK skjuter på allt medans Hv gång på gång försöker hitta svåra pass och vägrar skjuta. Ingen trafik har vi heller framför deras målvakt.
Det är ingen som bidrar med positiv energi till nästa byte.
Här måste Rahm gå in och ställa krav. Ska man spela i en första kedja så ska man in och bidra med energi för kommande kedjor.
Är inte en 4:e kedja som ska gå i bräschen som jag tycker är den bästa kedjan idag.

Men allt börjar bakifrån och där har Hult helt klart byggt fel och haft för stora förhoppningar att de flesta backar skulle ta kliv framåt vilket man inte gjort utan snarare tvärtom.

FBK sportchef har gått in och markerat mot laget! Tänk om Hult hade haft lite av den staken man har i FBK!
Hult sitter istället ner och väntar och väntar och väntar på att det någon gång ska vända. Samma visa varje år!

Kom igen nu Hv! Kom ut med en helt ny energi och kampvilja och in med folk på mål och kom till skott! Skippa spelet ut med sargen och bakom mål!

Helt ärligt så är spelet framåt rätt stabilt för att vara såhär tidigt in på sässongen. Det som däremot är under all kritik är den fortsatt “svampiga” defensiven. Backspelet är så otroligt dåligt att våra målvakter lämnas i lägen där det krävs “prestation” vilket tyvärr inte Gunnar har i sig.
Man fortsätter inför varje match “satsa” på defensiven och "det allmänna spelet genom att spela så svårt och häftigt som möjligt.

Äckliga fula och illaluktande tv4 får inte med sig alla sina högkvalitativa reklambitar om man minskar tiden…

PP

Nu kommer Hv:s fruktade pp :slight_smile: