Omgång 7: HV71 - Djurgården

Tråkljugårn…
Säckens melodi.

Härligt Kapten :smiley:

Ingen bra match men tålamod lönar sig och HV var trots allt lite bättre. Djurgården skapar typ 2 chanser och gör mål på ett och vi har i alla fall dubbelt så många haha.

Måste se det positiva, Ersberg och försvaret stabilt, de unga bra och Laine gör mål. Dessa matcher förlorade vi förra säsongen, kom ihåg det!

Verkar inte gå posta inlägg på mobilen så nu bytte jag till datorn, gick tillslut.

Jävla skitmatch men gött med viktiga 3 poäng.
Ingen lätt match och man såg på HV spelarna att man inte hade spelat match på ett tag, man blev fort trött och orkade inte riktigt forechecka länge. Tycker boxplayet och försvaret såg hyfsat stabil ut i matchen även om inte sattes på några jätte svårigheter,
PP var uselt även om jag gillar att det kom några direktskott iallefall, men pucktempot,rörligheten och fantasin var lika med 0.
Kul att Laine fick göra mål och bra driv av Holza där som får med sig backen åt andra hållet så Laine får öppen gata och läcker stänker in pucken.

5:a i tabellen nu :wink:

Som ni har märkt så är det problem med att framförallt besvara inlägg.
Är under behandling och hoppas att det är löst imorgon.

mvh sir Ward

Ja vinsten satt långt inne. Men sett över 60min var hv värda vinsten. Titta på DIFs PP så ser man hur mkt kreativitet dom ville bjuda på. Påminde starkt om Växjös första år. Obesegrade på hemmaplan. Laine gör sitt första mål. Nya kaptenen får avgöra även om han gör en blek insatts.

"- Jag måste lära mig att spela HV-hockey igen, säger Laine och torkar bort en svettdroppe ur pannan.
Hur är HV-hockey?

  • Ååh, vi jobbar stenhårt och skapar mycket chanser. Vi forecheckar mycket och spelar för varandra. Alla måste göra det om man vill spela i laget. Det tar sin tid, men jag vill absolut göra det."

En fruktansvärt trött hemmamatch där hela laget kan bättre. Djurgården bjöd ju inte direkt upp till spel heller å andra sidan men fy fan vilket sömnpiller.
Jag och min gode vän lyckades mygla oss in på VIP-sektionen och vi satt där och drack bira hela andra perioden, inte så att vi missade något direkt. Skönt med tre poäng och att Laine fick göra första målet för säsongen men vi kan bättre.

Forza forza HV!

Fan jag tyckte Hv va bra igår! Är det bara jag som tycker det? Eller var det att DIF var så fruktansvärt dåliga?

Visst det kan bli bättre men jag tyckte ändå Hv kom med fart o de snurrade rätt bra i offensiven. Kanske saknade lite folk på mål men annars är jag nöjd.

Helt klart årets största sömnpiller. Vilken sömnig match.

Tur att DIF var ännu sämre än HV. Kunde lika gärna slutat tvärtom

Ja det var väl ingen match som går till historien som den mest uppiggande!
MEN, som någon sa innan, så VANN vi denna match som vi hade förlorat förra säsongen. Det är värt mycket att kunna vinna o ta tre pinnar utan att spela på topp. Blir ju ofta så att det lag med lågt tempo drar ner motståndarna och det är väl det DIF måste göra…
Men som sagt gött med 3 p! Tror det blir en mer händelserik o fartfylld match i Lule!

  • Sjukt snygga tröjor! Borde börja med dessa som ordinarie matchställ :smiley: (dock kanske inte lika snygga i vitt…?)
  • Rutinerat gjort av Ersberg att åka ut lite från målet så att Samuelsson kör på honom, helt rätt! :laughing:
  • Publiken jobbade som vanligt på bra!
  • PP, vi kan bättre där. Gillar dock Melins många direktskott.

Håller med om att tröjorna var snygga, så grymt mycket bättre än förra säsongens tredjeställ.

Snyggaste tröjorna HV har haft, hade gärna sett dem som nytt förstaställ (man kan ändå ha kvar det helvita borta).

Det gör också tröjorna mer unika, jämfört med nu när LHC:s är ganska lika.

Visst det var ett sömnpiller men jag blev imponerad av HV igår iallafall.
Jag är nöjd med spelet och skalll förklara varför.

DIF ställde upp ett köttmur för att frustrera HV och förstöra deras spel, visst HV lyckades aldrig riktigt komma ur det gräppet som DIF hade. Men HV gav ej upp, blev ej frustrerade och hade tålamod och lugn. De trodde på sig själva att de skulle lösa det och spelade med ett lugn som jag sällan sätt HV spela i sådana här matcher. Vanligtvis blir man frustrerade o tappar puckar och motståndarna kontrar, nu fick DIF ingen riktigt farlig kontring mot oss.
Försvarsspelet var bra och DIF anfallsspel att se dåligt ut. Visst PP spelet hackade lite men man såg visa goda intutioner och varianter som hade kunnat gått in med lite flyt.

De bästa spelarna igår var Melin för sin vilja (störst vilja i HV igår) och sen försvarsspelarna som gjorde en bra match. Ersberg får godkänt men förväntar mig mer av första femman trots att de avgjorde igår.

Holzapfel med Jäämtin och Laine var kul att se och var den farligaste femman igår.
Strandberg med Melin och Ridderwall funkade inte alls. Men gillar Ridderwalls instinkt att gå rakt på mål, bara han får det att lossna så kommer han bli viktig. Om nu Fiala kommer tillbaka är det troligt att han kanske spelar med Ridderwall och kanske Nilson.

Hoppas Nilson är tillbaka snart, Sandberg på blå funkar tyvärr inte, han har för dåligt skott

Bra av Hv att Gneta till sig en vinst till slut och som någon nämnde tidigare i tråden “det hade inte hänt förra året”! Ett stort frågetecken tycker jag ändå vi på ståplats står för! Var är den som ska leda klacken en torsdagskväll i omgång fyra? Är det så illa att klacken inte är större än femtio personer? Jag tycker North bank gör ett stort jobb när det kommer till tifo och bortaresor men att utöka klacken har misslyckats! Med de årskortspriser på 2000 kronor så borde vi vara 500 i klacken!!!

Bra spelat av HV, tycker det var Djurgården som drog ner tempot enormt så hade vi mött ett offensivare lag hade det nog blivit en mycket bättre match istället för denna sega skiten. Grymt snygga tröjor.

Men ett stort frågetecken till klacken! Hur många var det som sjöng? 30 st? Bättre än så här kan vi! (Nu var jag ju inte där, men när jag går på hemmamatcher är jag alltid otroligt hes efteråt).

AJ om matchen → play.jnytt.se/video/pk-hv-dif

JP-femman

5+ Filip Sandberg. Piggast i den pigga fjärdekedjan, som var den formation som oftast skapade tryck i Djurgårdszonen.

4+ Kristofer Berglund. Lugnt och säkert spel av Berglund, som visserligen var på isen vid Djurgårdens mål men var annars så
gott som felfri i defensiven.

3+ Erik Ersberg. Kunde kanske ha stoppat Djurgårdens kvittering men gjorde i övrigt stabilt intryck.

2+ Mattias Karlsson. Karlsson hade mest speltid i HV och tog precis det ansvar han ska göra.

1+ Teemu Laine. Spräckte mål och poängnollan när hav gav HV ledningen. Blir allt bättre.

Guldstjärna Macce. Finfina matchtrådar där allt finns med. Text, bilder, klocka och laguppställning.

Första JP poängen för Ersberg eller?

Stämmer bra det och även du fick fint betyg av JP :wink: