10 min sen är det avgjort!
Det är så pass stor klasskillnad mellan lagen så även om vi kommer ut starkt och har en två målsledning efter första perioden så har jag otroligt svårt att vi ska kunna hålla emot Färjestad under 60 minuter. Det är ett lag som leder serien, har 13 raka segrar (chl och försäsong inkluderat) och troligen har europas bästa forwardsuppsättning. Man snittar 4,5 mål/match framåt (27 mål 6 på matcher) medan vi snittar 1,8 mål/match framåt (11 mål på 6 matcher). Absolut inget tyder på en Håve-vinst, och det kanske är just därför vi kan lyckas knipa en poäng?
Slutsålt = seger.
Det är sedan alldeles nyss.
Jämför lagets centersidor. Svårt att tro att de spelar i samma liga…
Färjestads laguppställning visar ju om inte annat att man faktiskt som en välmående förening kan investera en massa pengar på toppspelare, från första till fjärdekedjan och få resultat.
HV kan det inte.
Skumt med Hugo men är ju ingen match på tisdag så lite vila för Hugo blir det ju ändå.
Vill ju kanske heller inte ha en storförlust mot en fd rival hemma i en fullsatt hall en lördag.
Sympatiskt absolut att inte ge upp några matcher utan gå 100% i alla lägen. Hoppas det är smart också så Hugo även efter matchen har max självförtroende.
Nyberg på läktaren, Timrå känns ju allt närmare. Ohållbart att ha ett dyrt nyförvärv på läktaren som sitter på ett treårskontrakt och som förra säsongen spelade på fyra backar i ett mycket bättre lag än HV.
Ett mycket bättre lag till samma eller lägre kostnad än våra överbetalda spelare.
Otroligt egentligen.
Färjestad är i en klass för sig vad gäller det mesta i SHL. Slår återigen ett slag för att vi bör jobba stenhårt för att få in Patrik Hansen i en assisterande roll till Chris Abbott.
Sjuk skillnad lagen emellan, smått avundsjuk att fbk kunde köpa ut Adam Ollas Mattson från malmö, en av seriens bästa allround back imo.
Kommer bli tufft, hoppas ändå HV publiken ger allt hela matchen
Saknar ju bara Forsell och Groleau idag så blir tufft, väldigt tufft.
Nöjd med en någorlunda jämn match och torsk med ett par mål.
Hoppet står till underskattning och maxtur med studsar och domare.
Bra coacher dessutom, klasskillnad även där.
FBK med ett boxplay på 91,30%. Kommer vi ens in i anfallszon i PP och mot förmodan får ens ett skott på mål är jag nöjd.
nöjd om vi håller pucken bakom egen kasse under hela PP, för det kommer va en viss Nygård på isen.
Här va vi hoppfulla.
Idag blir de seger kamrater. 4-3.
Äntligen!
Hur kan vårt lag enligt Höken vara dyrare än deras?
Kan ju inte stämma?
Känns ju helt orimligt ?
Herregud varför gå igenom detta?
Även om man inte förväntar sig nåt har man ångest idag.
Står det 0-0 efter fem minuter är jag nöjd.
Han är från Jönköping också vilket du säkert redan visste, men vill man byta toppen mot botten? Visst söker man en utmaning så absolut. Men vi har väll redan en scout från AIK hahahah. Ta en (Blomman) få två på köpet (stillman) (vår scout) vet inte namnet på han äns.
Kan det bero på en viss person som rimmar på stubben?
Jaja, jag hoppas vi kan släppa axlarna lite nu när ingen tror vi kan vinna. Då kan det bli en fin insats ändå och pucken är rund osv.
Ja likt förbannat sitter man här i soffan med TV påslagen……
Säger jnte emot dig Timpan ang Hansen .
Men varför vill du just ha in honom ?
… med en öl i handen…
Inte direkt mensa-beteende på det. Man är helt jävla dum i huvudet egentligen…