Lätt att säga det i efterhand. Tänkte skriva tidigare idag men va rädd för jinx deluxe. Men är det något lag som kan prestera mindre bra och ha en låg lägsta nivå så är det FBK. Fanns tendenser och matcher ifjol som visade på det. Gäller ju också att HV kommer till jobbet och gör match av det. Precis som idag.
Värvningar…
Någon…
Vad behöver vi…
Vad säger forumets whisky expert Farzan? Ska jag fira med en Laphroaig eller en Ileach? Annars får jag öppna en 12 årig Black Label eller en 15 årig Glenfiddich.
Jag var aldrig ens orolig.
-
Kero börjar växa ut till sin rätt. Perfekt defensivt komplement till borgy och AP
-
tikka gör de han ska , tacklar och jobbigt . Vinner även en hel del tekningar och puck längsmed sarger
-
engsund , Sjöholm och Seppälä sätter stopp och smäller på , inte lite heller.
-
Lenc - tikka - träff , den kjedjan var bäst 5-5 idag. Bara kör och kör.
FBK:s trend på sex raka vinster bruten… Av HV? Känns lite konstigt
Det var du visst
Laffe kör på den!
Har sju olika hemma
Själv kör jag på en Ardbeg
Leffe är väl en Belgisk öl?
Det här såg jag inte komma för drygt två och en halvtimme sen. Wow! Intensiteten, disciplinen, avsluten, juniorerna, Kero, Borgy, Alnefelt TEDEN! För att inte tala om defensiven där Engsund, Säpp, Alsing med flera dominerar. De enda som hamnar lite på minus idag är AP20 och Day men vem fan bryr sig, tre poäng mot serieledaren i en fullsatt HQ, lite PP-mål, vi är över sträcket och detta kommer förhoppningsvis ge vind i siglet. Underbart!
Laffe kort för Laphroaigh
Idag firar vi!
Här blir den bowmore 15y
Grattis pöjkar! Som sagt, ett mittenlag är ni i år. Väldigt fin defensiv och bra målvaktsspel.
& vi vann mot skoterraggarna för första gången sedan 2019. Allt är upp och ner idag.
Det hade jag inte koll på, men all whisky från Islay är grymt goda.
Vänta bara - nästa omgång är vi alla förtvivlade igen
Vi saknar ett helt gäng med spelare och förhoppningsvis adderas spets inom kort av Abbott .
Kanske inte är helt jävla orimligt att vi kan undvika kval ändå ???
Förr om åren när laget gått knackigt så brukar ju junior kedjorna lysa. Men sen vågar likförbannat coacherna inte spela dom, utan kör med samma gamla. Minns särskilt Oscar Olausson som fick stå över när han hade spelat som bäst…