Omgång 7: HV71 - Linköping

Finns så mycket hockey i andre, när det väl lossnar så kommer han vara grym… Men tyvärr är vi inte där ännu

Norberg ändå. Bua ut karln.

Davidssonkedjan mot broc little? Hur fan tänker dom? Klart det blir mål. Davidssonkedjan för övrigt helt sämst

Torp illustrerar mycket av problematiken som råder.
Backarna har puckkontroll ska slå en enkel passning-Lägger puckarna rakt i gapet på LHC spelare och vi får jaga puck och tappar momentum.
Torp har gjort 4 sådana indianer i första perioden.
Det håller inte på denna nivån.
Såhär ser det ut i match efter maten efter match.

Vad fan trodde klubben ska hända när man väljer att gå in I säsongen med en allsvensk backsida?

Man kan ju hoppas på att det är många som får proppen ur när de väl får lite medstuds.

Han behöver en bättre lekkamrat. Då kommer han växa

Såklart oerhört tungt att få ytterligare ett förstamål i baken, men HVs förstaperiod känns ändå som ett klart fall framåt sen förra matchen.

Skulle snarare säga att han inte hinner med längre. Vilket ju iofs gäller alla i laget. Men André var som bäst i KHL. Och där går spelet inte lika fort.

En sak är iallafall säker. Man gör inga mål från sarghörnen. Det har HV testat i 5 säsonger nu utan framgång. Och det är i sarghörnen som André håller till.

iförsig inte så svårt att vara bättre än förra matchen :wink:
vi kämpar hårt men tycker dock allt ser forcerat och stressat ut.

Står Westerlund felvänd när LHC gör mål?.
Ser väldigt märkligt ut?

Sen ligger Davidsson 5 meter fel i markeringen mot skytt.

Hur är detta möjligt?

Vad var det förresten för dåre som lekte med pyroteknik i hallen? Trodde inte HVfans höll på med sån skit.

LHC har noll målchanser o gör ett. Vi har 20 och gör noll. För dåligt. Men det är där vi är just nu…

För övrigt är vi klart bättre denna period.

HV spelar hyfsat bra. I de flesta momenten. Men inte i de momenten som är helt avgörande. Man är på tok för ineffektiva. Sett till produktion så måste denna upplaga av HV vara en av historiens sämsta. Ett annat moment är spelet framför eget mål. På tok för fysiskt svagt. Allt som oftast får motståndarna klara lägen mitt i slottet, eller får stå mer eller mindre fria och omarkerade framför mål.

Så på grund av detta så ser det inte alls ljust ut. För det jag frågar mig är när de spelare som förväntas göra jobbet ska börja göra just det - jobbet.

Fyfan. Känner mig lika uppgiven som 20/21.

Vet inte… bättre än sist men inte bra alls enligt mig.
Känns som HV spelar på chans snarare än spelsystem.

Sen måste HV:s forwards lära sig att tacklas lite. Utmana.
Det är så jävla mesigt så man skäms.

Upp för fan hv!

Tyvärr ser det ju ofta ut så…om vi inte är helt utspelade bara.

Vi är sämst i ligan på tek…

Vi kvitterar i inledningen av andra.

Plus allt annat

Vi är sämst i ligan på allt…