Omgång 7: HV71 - Örebro HK

[size=150]HV71 - Örebro HK[/size]

Ny match i SHL efter att man vann mot Lukko i CHL. Örebro har haft en ganska turbulent
SHL inledning med förluster och avhoppad tränare. HV71 därimot är stabila och har 5 raka
segrar med CHL inräknat. HV ställer upp med samma manskap som besegrade Lukko Rauma
i tisdags.

JP: jp.se/article/pw-trivs-i-sin-nya-roll/

SHL: shl.se/play/video/14664933

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Med den “nya” staben kommer det nog bli en relativt tråkig match med få mål. Har inte sett ÖHK det senaste men har en känsla av att de “försöker börja om från grunden med defensivt spel”. Men hoppas så klart att Hudacek blir sönder bombad, utbytt och helt knäckt.

Äntligen match igen! Riktigt roligt att se HV-hockey :smiley:

Öl och Örebrokross låter bra :exclamation:

Såg deras match mot Malmö senast när de tog sin första 3 poängare, giftiga framåt och känns som de kommit samman som lag sen Kenta lämnade. Men det var en svajig match och de fick stora problem när de fick press mot sig och skickade pucken utmed runden gång på gång.
Så detta är väl en match vi ska vinna men Örebro har fått lite mer självförtroende så hoppas vi köra över dem redan i första perioden.

Dom hade backtoback och jag såg fredagsmatchen o den var bedrövlig från både Örebro och Malmö. Men Örebro har gett HV problem förut i kinnarps, så får hoppas HV får upp farten redan från start. Dom har haft en förmåga o dra ner tempot tidigare.

Med deras 3p senast så har dom säkert bra GO i laget och kommer inte släppa några enkla poäng ikväll. Samt att tränarna fått ihop laget mer sen Kenta försvann. Jag tror och hoppas på 3p ikväll för HVblå. Sundh kommer hänga minst 1!

Inför den här matchen och med tanke på HV-s inledning så kände man bara kross inombords inför matchen. Hoppas det blir så men skulle inte förvåna mig om det blir en jämn match som slutar 3-2 till nåt av lagen. hoppas jag har fel.

Funkar ljudet för er i matchen eller är det nåt som dragit ut kabeln?

Funkar ej

Funkar nu :slight_smile:

Nu kom ljudet TACK

Thörna har rakat sig. Räkna med mål för honom. slår aldrig fel.

Tedenby drar igång stämningen och vill ha en bra start. :slight_smile:

Bara jag som har problem att posta ?
Får trycka på “skicka” ett antal gånger innan meddelandet skickars :confused:

Ser fram emot en bra match från vår sida och 3 poäng.

Släpp pucken vettja!

om de är fokuserade idag så vinner man

JJJJJJJJJAaaaaaaaaa :smiley: :smiley:

Adam!!! :slight_smile:

yeeeeeees

Vilken rööööökare!!! :smiley:

Slarvigt av Hansson…tur vi har Linus!