Omgång 7: HV71 - Rögle BK

PW står. Och ingen gör jobbet.

Det är en brist på samsyn vi ser. Tycker nog att egentligen alla kämpar. Problemet är att ingen vet vad den andre gör. En anledning lär vara att vi haft så mycket frånvaro, men lite ska nog tillskrivas Lindbom också. Laget ser så sanslöst osynkat ut och att få saker och ting att kugga i varandra är tränarens uppgift.
Vidare är passningsspelet under all kritik och gör att vi hamnar under attack istället för att anfalla då vi ger bort pucken hela tiden.

I princip alla HV:s mål under försäsong + shl har tillkommit efter individuella prestationer vilket jag tycker är mycket oroande…

Fy faan va jag tycker synd om AJ som fick skulden för än de ena än de andra… Jag vet var de stora problemet ligger i denna förening, och de är inte AJ som stod för det!
Vilja vet man ens va de ordet betyder i HV?

Dags att ta byta slogan “where the passion is” är ett skämt!

Man saknar inte kon förren båset är tomt !

Bra inlägg

Det går ju knappt skylla på att vi har massa avstängningar och skador nu. Visst, Cederholm backar ner lite för mycket vid 0-1 men annars är det ju brist på spelidé och iskalla “stjärnor” som inte kan leverera.

Det är såklart väldigt långt kvar på säsongen men med senaste årens fiaskon inbränt i själen så blir man ju orolig. Känns inte direkt bra att ha 2 helt färska tränare som får den här jobbiga starten.

Thörnberg ser dock bättre ut idag om man ska försöka hitta något positivt.

Ta hit spelare efter skicklighetsnivå ist för historia eller kontakter! Det kostar pengar att vinna matcher.

Ok missade det

Lika tomt på läktarna idag som i lördags.

Tyvärr ser det inte ett dugg bättre ut än i 1:a. Man skapar ingenting.

Yes jag är här! Visst ser det pissigt ut - men sparar mitt gnäll tills vi ligger på kvalplats i omgång 40!

“Goood, gooood - young skywalker use the dark side of the forcccceeeee” :laughing:

Skämt åsidosatt, bra analys!

Enligt Önerud så spelade de bra i första så de lär inte se bättre ut för de förvntar sig inte bättre spel så

Det ser så otroligt uppgivet ut,halva matchen kvar…HV känns helt ofarliga framåt.

Hur många matcher va de den samlade expertisen sa att Adam behövde för att bli ordentligt bra?

Förstakedjan åstadkommer inte ett piss. EC vatten fan är du!?!?!?

Passningsspelet…

Hejar på HV i vått och torrt men just nu är enda anledningen att jag inte stängt av att jag vill se vad Rögle kan åstadkomma med små medel, samspelat lag och motivation.

Bra!

Man kommer in 2 gånger på kassen i denna perioden och det blir mål i ett av fallen - GÅ PÅ MÅL!!! Hur svårt kan det va?!

Yes Yes

Härligt, Simon!!!