Omgång 7: HV71 - Rögle BK

[size=150]HV71 - Rögle BK[/size]

Ny hemmamatch och tredje torsken i rad på hemma
plan? Nej det hoppas vi verkligen inte men då måste HV
spelarna göra MÅL!! Annars vinner dom inga matcher.
David Gustafsson gör efterlängtad comeback efter skada.

Nicklas Rahm inför match: hv71.se/artikel/ilacajmw2-3 … 1-rogle-bk

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Enligt jnytts reportage är Wännström åter igen bänkad. Vad har Lindbom för problem med han? Visst han är ingen powerforward men han är den i hv som Är den offensivt skickligaste spelare att bygga upp ett offensivt spel. Han läser spelet, skickligt skott och teknisk. Han kan inte få it de när han bara får strö minuter i en checking lina. Han behöver bra spelare omkring som kan ta hand om hans spel. Han passar inte med spelare som sundh, falk och Bengtsson.

Kom igen Lindbom ge han chansen att bli den stjärna han är värvad för alla kan inte vara powerforward

Seriöst? Jag tycker att det vi har sett av Wännström på slutet är det bästa vi har sett av honom sen han kom till HV. Vi gör inga mål, så Lindboms taktik är alltså att bänka personen med flest offensiva egenskaper???

Stopp och belägg nu! I den artikel i Jnytt som hammare7 refererar till, står det i klartext följande; “Lindbom har 14 forwards och 8 backar att tillgå till dagens match, men hur laget kommer att formeras vill inte Lindbom avslöja”.

Sen skriver journalisten upp alla 4 backpar, fyra kedjor och två extraspelare (Wännström o Falk). I tre av de fyra kedjorna är spelarna totalt omkastade i jämförelse med hur det sett ut de senaste matcherna. Själv har jag ingen aning om hur man formerar laget i kväll, men vänta med att gå i taket tills vi verkligen vet eftersom Lindbom inte avslöjat hur laget kommer att se ut.

Håller med Zico. Vi väntar med utskällningarna tills Lindbom presenterat laget. Sen vet vi ju av erfarenhet att Wännström är den första som ryker när saker och ting ska göras om…

Hur som. Jag är inte imponerad av HV. Hittills bör tilläggas. Med det sagt är det ändå många som tycker att det ser bra ut. Om det nu gör det och att det är bara målen som fattas. Varför inte testa Gustafsson som förstecenter och flytta ner Ljungh några snäpp?

Kemin mellan Ljungh och Önerud är ju närmast obefintlig. Tror dessutom att Gustafsson skulle passa #11 bättre.

Jag sa inte heller de var slutgiltigta laguppställningen jag sa enligt JNYTTS artikel. Och man har tränat med de kedjorna så är de lite oroveckande att man inte försöker få in Wännstrom i en fast kedja och inte rulla me han. Jag tolkar att man rullar med falk/Wännström och han skall inte vara 13 forward.

Jag var bara orolig man återigen sätter wännström som extra forward och det tycker jag är fel

Japp ända hockeyspelaren vi har i laget å han sätter vi på bänken medan Sundh och Bengan får härja fritt i PP.
Ta bort Lindbom NU! Orkar inte med flera nederlag innan dem fattar att det behövs förändring!

Du kan väl ändå hålla dig till sanningen. Att Bengtsson spelar pp är sant men att Sundh spelar pp är lögn! För övrigt har pp-femmorna sett ut så här: Första; Lehtonen, Önerud, Ljungh, Bengtsson, Wännström. Andra; N. Andersson (Ytterell), Tedenby, J. Andersson, Thuresson, Törngren. För övrigt ogillar jag att man, i princip, plottrar sönder alla femmorna vid pp. När man ändå inte gör mål, tycker jag det är bättre att köra första och andra femman ograverat vid pp.

Håller med Zico igen. Bättre att köra på de vanliga kedjorna.

Men om jag ska ge tränarna cred så gillar jag ändå att man redan från start i år försökt sig på att skapa riktiga PP-kedjor. De har väl insett problemet och allvaret i situationen.

Men som du säger. Nu när det ändå inte funkar kan man lika gärna köra på med de två toppkedjor vi har.

Ser att Falk inte ens är med i truppen idag. Skulle bli oerhört förvånad om msn förlänger där.

Och inte Thuresson heller. Vad har hänt? Skadad? Petad?!

Edit. Struken pga skada läser jag nu. Puh. Annars intressanta kedjor. Men frågan är hur länge Ljungh ska få chansen bredvid Önerud. Där vill jag nog se Gustafsson.

Men men. Ytterell är bänkad. Bra. Blir nog tre poäng.

Kommer aldrig bli en förlängning där. tar in Heikkinen som extra FW i stället idag. Även Ytterell på läktaren. Skada på Thuresson undrar om det är därför han sett både loj och trög ut?

Officiellt skadad.

Nån som vet vilken typ av skada det är på Thuresson? Jäkligt tråkigt.

tror han är skadad tycker han inte vart så dålig för o bli bänkad

bra intensitet i början men ingen direkt farlighet

Bra spel, no cake.

sluta skjut i magen på målvakten

Rögle lär vinna med 0-3 om vi fortsätter så här.

Bra av Isac.