Omgång 7: HV71 - Växjö Lakers

Det är nog med kritik mot Tomas pga hans brister i rollen som tränare. Vi behöver inte gå in på eventuella tillkortakommanden i hans sätt att prata. Det är en nivå vi behöver hålla oss över just nu.

5 gillningar

Sannys tankar inför matchen: (Krisen knackar på dörren | Sanny Lindström | Expressen)
Intresset för smålandsmötet mellan HV71 och Växjö viktar jag mer åt hemmalaget som haft en tung inledning på säsongen. Den gångna veckan var nattsvart med förluster, visserligen på bortaplan, mot Modo, Luleå och Skellefteå. Nu knackar återigen krisen snart på dörren till Husqvarna Garden Arena. Den pressen tycks HV, trots att rätt få tippar dem på övre halvan av tabellen, leva med. Jag försöker se nyktert på det och tycker att spelet på hemmaplan lovar gott. Premiären mot Linköping var bra om än den var ineffektiv. De första två perioderna mot Färjestad lovade gott för att sedan klappa igenom i den tredje medan matchen mot Oskarshamn var rakt igen stabil och bra.

Tungt avbräck för HV71 i form av att Isac Brännström missar kvällens match. Förstakedjan med Brännström, André Petersson och Henrik Borgström har varit riktigt bra i de tidigare tre hemmamatcherna.
En seger idag skulle ge Tomas Montén och HV71 en form arbetsro och lugn.
Växjö har dragits med skador men fått positiva besked från Tobias Rieder, Hugo Gustafsson och Marcus Sylvegård till kvällens match. Det ger givetvis laget en helt annan slagstyrka.
Kalle Kossila har fått dra ett tungt lass och gjort det bra. Kossila har svarat för fem fullträffar på sex matcher och leder med det målligan i SHL.

2 gillningar

Sylvegård m.fl. lär sänka HV71 ikväll. Skeptisk ja och realist :goal_net:

Tror snarare Sylvegård är den som sänks av Seppälä alternativt Tikkas högerhandske.

Tror på tre poäng ikväll. Sen tre raka torsk.

2 gillningar

Optimist :smile:

1 gillning

Får en obehaglig känsla att Eric Martinsson kommer göra mål mot oss ikväll. Gör han det stänger jag av direkt. Och kräks.

17 gillningar

Upp till bevis om vi under veckan har pratat ihop oss, enats om ”defensiven” först och om vi förbättrats oss, annars är det #montenout

Haha nä det var mest en rolig grej tyckte jag. Igen, jag har respekt för Tomas. Det är ju inte hans fel att han värvats till de allra mest svårttränade laget med sämst vinnarkultur och de mest kritiska och PTSD drabbade supportrarna.

Jag hoppas fortfarande att han och de andra ska kunna vända på steken utan att nån får kicken. Tycker han har en analys om vad som gått fel iaf och kämpar vidare. Förhoppningsvis är hans analys korrekt med.

Sjöholm behöver gå tillbaka till sin stora defensiv!
Tikka behöver få Sylvegårds uppmärksamhet, utan att tappa fattningen.
Borgy behöver våga gå lite mer själv ibland!
AP20 Visa vägen genom målskyttet.
Ortio Visa att han är 1a keep!
Resterande Vara 110% påkopplade och visa att vi hör hemma i SHL!

Våga gå för tre pinnar!

8 gillningar

Det vore ju fan spiken i kistan denna säsongen. Dfter bara 5 matcher. Då finns de inget hopp kvar sen. Nattsvart totalt.

Känns som att hv skulle kunna sprattla till och vinna ikväll. Men säsongen överlag känns rätt körd. Är likgiltig inför resterande matcher. Norrlandsturnen fick mig att tappa intresset och glöden.

va det inte mot växjö i början av säsongen man sprattlade till mot förra säsongen?

Om Borgy lägger denna på Martinsson ikväll är jag nästan okej med att vi förlorar resten av säsongen.

Jo det var det. Minns det så väl, det var den enda matchen på den säsongen som jag missade.

1 gillning

Ja skulle vara kul o få känna lite glädje efter en match. De är vi inte bortskämda med.

1 gillning

Precis. Eller lite glädje före.
Fan man är så likgiltig och nervös nu inför varje match, längtar tillbaka till mellanmjölks-tiden efter 2010!

Hv vinner ikväll, har det på känn!

Att Brännström är sjuk kan va positivt för HV då man äntligen provar att spräcka “superformationen”.

Brännström och OSL skulle vara en spännande kombination framöver.

Jag tror Tedenby kommer vara positivt med AP ikväll