Omgång 7: IF Björklöven - HV71

[size=150]IF Björklöven - HV71[/size]

Det är dags för andra matchen på Norrlandsturnén
för HV71 denna veckan. På fredagskvällen står Björklöven
för motståndet och hoppas på tre nya poäng.

Inför match: hv71.se/article/3f3pakuqy-3 … loven-hv71

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Var det bra eller dåligt att Löven förlorade mot Troja senast? Känslan är att de är extra laddade.

Jag var mer orolig inför Modo matchen än Löven. Mot Löven kommer HV spela lite enklare och gå för fullt för att visa var skåpet ska stå. Jag tror på total överkörning. Löven får vara hur revanschsugna dom vill, det kommer knappast vara tillräckligt.

Sedan har väll IFB inte imponerat direkt. Segrar mot Kristanstad x2, Tingsryd och SSK, torskar mot Troja och Västervik. De har inte mött topplagen ännu (BIK, VIK ovh AIK). Känns som de har väldigt mycket att jobba med i Umeå.

Hört från en lövare som inte alls varit nöjd med Wallson, trots topplacering och final förra året. Handlar om att spelet inte funkat och att de varit alldeles för ojämna. Bara hoppas att lövaren ifråga har rätt. Vore ju fantastiskt om laget som på pappret ska kunna utmana HV vek ner sig totalt. Ett mindre hot att tänka på.

Vinner vi denna imorgon tror jag vi tar Timrås rekord, för nu efter denna får vi lite enklare matcher (sett till pappret)

Så ojämna att man till och med startade en utredning för matchfixering :laughing: var lite suspekt senast också enligt de som såg matchen. Tappar puck med flit och grejer. Smutsiga Björklöven, hoppas på kross och att weirdo får rätt ang rekordet :smiley:

Hatar Björklöven. Känner två Löven supportrar och båda är idioter.

HV71 kommer spela bättre idag än mot MoDo. De har en förmåga att höja sig ett par snäpp mot “bättre motstånd”, dessvärre motsatsen mot “sämre motstånd”. Sitter i hjärnan och inget som de tänker eller funderar på medvetet. Ligger i människans natur.
I eftermiddag/kväll tar vi 7:e segern.

Har redan korkat upp Moët & Chandon:en :exclamation:

Gäller att HV går ut med 100% närvaro som mot BIK, den matchen rann det in två bakmål trots total dominans! Tänker att på pappret har löven bra defensiv, gäller att vi får in några puckar och punkterar matchen i ett tidigt skede gärna i första (om inte vessel får målsug med 20sek kvar på klockan igen).

Han får gärna känna det suget när som för min del.

experter…

Oroväckand med tanke på hur dom tippat tidigare :astonished:
Samt att TRE tror på Kristianstad :astonished:

Intressant med “experttipsen”. Kan det vara så att oddsen spelar in? Annars känns ju vissa tips lite märkliga så här inledningsvis.

Kan inte poängteras nog hur VIKTIG inledningen blir, får Björklöven något mål att gå på kan det bli jobbigt

Deras klack sätter nivån direkt genom att skandera: “Ni kan dra åt helvete” när HV71 gjorde entré på isen…

ja gäller att vi är med från start men är inställningen där från HV så vinner vi detta

Nu får Gunnar visa vad han går för :exclamation:

Byt målis :angry: :exclamation:

Bajs

Ser fram emot när HV tystar hela arenan

Men helvete då…