Omgång 7: Skellefteå AIK - HV71

Blir jobbigt att lira på 5 backar

Det var åtta i uppställningen, så 6 backar ska man klara sig på.

Pilut, Ytterell, Berglund, Cederholm, Hedberg, Reese, Brännström. Är jag dum i huvudet, vem missar jag?

Håller med Sundh är i ärlighetens namn sådär just nu men jag tror det kommer! Han jobbar grishårt i varje byte! Viktigt att ändå göra jobbet fast man är ur form.

Tycker kritiken mot Wärn är orättvis. Han är tung att möta och bättre med puck än jag trodde. Han har ju inte fått nåt vidare förtroende heller, spelar inte pp etc. Han krigar på och kommer säkerligen bidra med ca 20p. Utvisningen han fick idag var felaktig.

Däremot har vi ju ett antal säkerhetsrisker på backsidan. Cederholm och Hedberg håller inte SHL-klass och Ytterell må ha ett bra skott, men han agerar stressigt och hans passningar går ju ofta en meter förbi lagkompis.

Håller med dig till 100% jag tycker värvningen av Ytterell var otroligt märklig! Som sagt Leksand ville bli av med honom det säger ganska mycket. Längtar tills Persson är tillbaka. Backsidan minus kontra förra året FW/C bättre och målvakts sidan bättre.

Kan varit att dom hade E Andersson som åttonde back trots att han är extra forward. My bad. Men Cederholm är inte mogen för SHL, alldeles för långsam och hamnar direkt under press och fipplar med pucken pga stress. Hedberg är inte heller mogen och det är väl hans första SHL-match? Iaf för HV.

Var inte dig Nick jag syftade på. En annan gick ju bärsärkagång på en matchtråd.

Visst är Wärn tung att möta, MEN - han är riktigt svag i passningsspelet. Bland det svagaste jag sett på många år faktiskt. Och det gör ju att han inte går att ha i bl a PP.

Helt enig avseende backarna du nämner.

Hade förhoppning att han skulle bli en ny Jesse Joensuu men han är alldeles för osynlig så här långt.

När Persson och Jaakola är borta så är det väldigt klent bakåt…

Tycker man ska ge Hedberg och Cederholm chansen att misslyckas. Helt idiotiskt att bänka unga killar för misstag. Vi har råd att tappa något mål bakåt emellanåt pga orutin. Vi får tillbaka så mycket mer av att ge dem chansen.

Alltså PASSNINGAR :question: :question: :question: :question:
Rätt i gapet på motståndarna :imp: :imp:

Samtliga HV-spelare står å glor…kanske bra att de kommer ner på jorden, detta är faktiskt pinsamt att se.

Spelet i egen zon är inte bra. Blir allt som ofta hönsgård. Stressat och dålig puckkontroll när man väl har chansen att få ut pucken.

Två mål upp men matchen känns redan körd. HV har precis som förra året svårt att skapa de riktigt farliga chanserna.

Och i det läget man är i nu i matchen så känns det som att vissa spelare (nyförvärven i huvudsak) krymper istället för växer. Segt att se.

Ja riktigt bottennapp ikväll :angry:

Det var viktigt!

Figren/Bengtsson!!! Bäst ikväll!

Så när man klagar som mest så smäller det :smiley: :smiley:

Det kunde iof vara värre…tänk om man va Röglesupporter… :confused: