Omgång 7: Skellefteå AIK - HV71

HV har steppat upp lite nu. Skapar faktiskt en och annan hyfsad chans.

Vi saknar väl 2 av våra 3 defensivt bästa backar, plus att det känns som att vi fortfarande jobbar med att sätta kedjorna. ZAIK borta har ju inte varit en munsbit på länge heller, man kan ju ha lite sånt i åtanke innan man drar till med att det är pinsamt att se…

Puh… Där osade det katt :angry:

Nja, agerandet på det målet var faktiskt lite pinsamt att se, nu vet jag inte vilka backar som var inne men det är inget försvar till hur det såg ut.

Vilket slarv i egen zon gång på gång. Reese denna gång. Men att det sker gång efter gång i match efter match är konstigt. Man säger ju att man sätter defensiven främst, men det tycker jag inte man märker.

Tedenby skulle behöva sätta en strut.

Hv har verkligen ryckt upp sig. Tycker att man förtjänat minst en kvittering de senaste 5min! Men det gäller ju att sätta pucken också…

Kollade lite på tidigare matcher SAIK är rätt kass i tredje p. HV är starka i Tredje :smiley: :smiley:

Tror inte Saik vunnit ngn match hemma den här säsongen, vore skönt att förlänga den sviten.

Sista minuterna spelade hv så in i helvete bra… borde blivit ett par baljor…

Nån mer än jag som tycker att Bill sweatt borde rycka upp sig avsevärt!?

Skellefteå spelar ju hela perioden med 1 extra utespelare. Deras byten ær ju helt horribla.

Våran total kollaps efter førsta 10 i førsta perioden lider vi av fortfarande. Sen behøver vi ju inte bjuda på gratis chanser.

Kænns som att vi ryckt upp oss rejælt i slutet av andra. Fortsætter vi så i tredje åker vi till Mora med 3 pinnar i bagaget.

Enig Bill är inte alls på en acceptabel nivå. Förvånad faktiskt. Men jag tror och hoppas det kommer!

Ja. Särskilt i en sån här match måste han kliva fram och visa pondus och rutin som etablerad SHL-spelare. Hade förväntat mig mer av honom, om än inga underverk.

Oj ser att jag varit medlem i 5 ÅR och 1 dag idag :slight_smile:

Reese livsfarlig ikväll…

Då får du bjuda alla på forumet på tårta :laughing:

Våra backar känns sjukt nervösa, inklusive rutinerade herrar som Reese och Berglund. Felpassar hit o dit

GRATTIS!! :slight_smile: :wink:

Jag tycker han har problem med tempot. Syntes tydligt även i tisdags mot Třinec.