Måstematcher. Hur många måstematcher klarar en förening av att hantera innan den imploderar? Fuck around and find out. Hult, sluta genast med det här aroundfuckandet. Det är relativt uppenbart vad fuckeriet består av. Vilken del av tallriksmodellen som vi behöver ta till oss. Detta är inte rocket surgery. Gör något FFS.
Idag då? Kan vi knäppa en brunnäsa eller blir det cementerat brunläge? Legogänget är motorn just nu. Men gummibandsmotorn riskerar utmattning och töjning bortom brottgränsen. Motorns smörjsystem är segrar men segertanken är snustorr. Lampan lyser rött. HVfans ser rött. Och brunt. Inte vitt gult och blått. Snart bara svart.
Men ny match genererar alltid tillfällig hoppkänsla. Mot allt sans och förnuft. Dumhopp. “Det är nu hjältar föds” är ett HV-anagram av “hopp är till för att släckas”. Men det skiter vi i när vi värmer upp stolarna i Husqvarna Garden och återigen får ta del av upptakten inför ännu en hemmamatch. Där och då, innan pucken släpps, då är allt möjligt, hela livet är fullt av möjligheter. Livet är underbart, livet är HV71. Precis som det skall vara.
Jag tar alltid ut HV-glädje i förskott och har därmed varit HVs gladaste fan fem år i rad.
Du kan fortsätta vänta på tre överraskande poäng medan min förskottssegerstreak fortsätter.
Vi kommer komma ut starkt och göra 2 mål i första. Sen kör vi en klassisk Hv och sabbar för oss själva och tappar matchen i andra period där hela laget slutar spela. Sen ett tappert försök i tredje sista 8 minuterna där vi forcerar… hoppas jag har fel
Idag och på torsdag avgörs nog säsongen. Om vi har tänkt oss slutspel så behöver vi 6 poäng de närmsta 2 omgångarna.
Det är egentligen sjukt att man redan efter 7 omgångar spelar med kniven mot strupen. Men laget verkar så mentalt skört, så att det krävs framgång här och nu för att fortsättningen av säsongen ska kunna bli lyckosam. Den här säsongen är otroligt viktig, det gäller som jag ser det hamna topp 10. (Jag är i och för sig nöjd bara vi undviker kval). Men jag tror att nästa säsong så har vi ett hyfsat läge att få hem några hemvändare som kan göra skillnad. Då duger det inte med att hamna i kval eller ingenmansland om vi vill ha deras underskrifter på kontrakt
Större sannolikhet att vi åker ut än att vi tar oss till slutspel, om vi ser på hur det gått hittills. Jag håller med om att det är galet att det är katastrof redan efter 7 omgångar. Frågan är vad som behöver göras, och där vet jag inte om jag kan ge ett bra svar.