Omgång 8: HV71 - Södertälje SK

[size=150]HV71 - Södertälje SK[/size]

HV71 möter Södertälje på onsdagskvällen i HG.
I senaste matchen blev det förlust mot Björklöven,
så hoppas HV hoppar på vinnarspåret igen.

hv71.se/article/iyr8akuux-3 … ertalje-sk

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Låg aktivitet här. Det känns som att den här matchen bör bli en start på en winning-streak fram till minst Västerås borta i december, när vi bara har en till match mot lag ur nuvarande toppkvintetten (SSK då med). Södertälje förväntas väl spela ganska tufft, men spelskickligheten har vi. Hoppas att Filip Larsson vaktar buren och att vi står upp framför båda burarna. HV bör vinna, och jag tror på 5-2 i hemmafavör. Nu är vi snart i den där floskeltiden, en onsdag i november när (himmelen är mulen och vinden ligger på) och det gäller att spela bäst ändå :smiley:. Ska bli kul att se vilken skepnad HV framträder, är vi i uppbyggnadsfas, eller avgör vi redan nu serien?

Den där omtalade “studsen” tillbaka välkomnas och är rätt så säker att prestationen är bra i kväll!

experter, experter, experter

Så Gunnar ska stå igen? Borde Larsson fått chansen kan jag tycka.

Total omkullkastning av kedjorna efter en förlust. Känns aningen konstigt. Än mer konstigt att Gunnar får stå. Larsson har ju gett ett bra mycket säkrare intryck.

10000-kr frågan, varför står Gunnar? Jag begriper det inte…

EN del ändringar i kedjorna, Wennlund tillbaka som extra.
Intressant och se om Netterberg kan vakna till i en starkare omgivning. Tycker han varit nästintill osynlig i alla matcher. Upp till bevis

Stillman och Tommy förstår säkert… :wink:

Tommy tjatar om att det är konkurans mm om platserna men inte när de gäller målvaktsidan. Gunnar är för dyr för ha på bänken tydligen.

Verkar som att Gunnar, precis som förra året, får vara precis hur kass han vill utan att det får konsekvenser. I flera matcher har han bjudit på mål genom att stå och sova i målet medans Larsson har varit stabil i alla matcher (inklusive försäsongen). Man ser ju hur detta belönas.

Håller med sänder usla signaler att kravställningen är låg.

Idag hoppas jag Gunnar står på huvet!
Heja HV! :slight_smile:

Bra start! Kom igen nu hv!

lite för långsaamt pp därav inga riktigt farliga chanser

Huuuuuuuthala

så jaaaaaaaaaaaaaaaa

Herrejävlar vilket tryck i 8 minuter.
Helt sjukt bra spel.

YES :smiley:
YES :smiley:
YES :smiley:
YES :smiley:
YES :smiley:
YES :smiley:

SLÅ INTE AV PÅ GASEN NU!!