Omgång 8: Leksands IF - HV71

En jävligt grym parentes ändå, men jag håller med.

Jag får testa jag med! Familjen är ju inte alltid så glad när en annan sitter o svär o tycker allt är kattskit. Skönt att du tycker det går lättare!

Så är det. Men vi är ju fan experter på att hantera förluster vid det här laget.

2 gillningar

Så 15.38% av säsongen har gått nu, det tickar på snabbt som fan.

Gör det. Kan lova de hjälper.

1 gillning

Precis… Där och då började alla felbeslut med hål i huvudet!! Sparka en tränare med 2 seriesegrar och ett sm-guld. Helt otroligt egentligen. Efter de har de sparlats tränare på löpamde band, byts ut styrelser, bytt sportchefer.

Vad har egentligen hjälpt? Ingenting!!

1 gillning

Mitt i all bedrövelsen från dagens match, kan man ändå hitta två ljuspunkter.

Pp är 100% och Pk är 100%. Bara en sån sak.

6 gillningar

IMG_2931

1 gillning

“Bra första” :joy:

En okej första sett till insatsen, men sett till att vi ligger under med 2-1… så är ändå betyget underkänt. I detta läge spelar bara resultatet roll. Framgång föder framgång, allt annat föder bajs.

Är de bara jag eller vänder sig Björn om o flinar när han hör ordet “Igen”…?

Som förövrigt “bara” nyttjades 1 gång på PKn.

det går åt rätt håll.

2 gillningar

Ne hur laget uppträder

De värdelösa resultaten hittills är ju en sak, men underhållningsvärdet av att se HV är ju nada och noll. Måste bli svårt att ens fylla HG till hälften om det fortsätter så här…det vill till rätt mycket gulblå masokism för att t o m betala för eländet. Eller ska man börja sälja psykofarmaka istället för varmkorv i pauserna?

Såg förresten Örebro-Färjestad ikväll, för att få se lite rejäl hockeyunderhållning. ÖHK tog tag i taktpinnen i första, men det är FBK som leder med 1-0 efter denna. I andra är det FBK som sköljer över ÖHK, men de sistnämnda lyckas kvittera till 1-1. I tredje sköljer åter FBK över närkingarna och tar med 5 min kvar ledningen, men då har ändå ÖHK kraft kvar att återta initiativet och sånär utjämna. Vi som såg den fick bevittna en mycket bra hockeymatch där inget av lagen faller ur ramen bara för att det andra för tillfället spelar bättre. Det finns ett grundspel att falla tillbaka på som också gör att enskilda spelares sämre form och förehavanden inte får så stort genomslag. Sedan bjöds på läckra individuella prestationer, men man ser att de här två lagens framgång inte är beroende av det, utan det är mer som “grädde på moset”.
Detta är ju raka motsatsen till HV, där några fixstjärnor måste överträffa sig själva för att det ska bli poäng…håller inte i LAGSPORTEN ishockey!

5 gillningar

Vi har inte en trupp för SHL! Så länge vi har en klubb och sportchef som inte inser det kommer vi att vara en slagpåse utan att behöva förta sig

Inte ens en trupp för shl?? Jo de har vi!

Men ett fungerande spel för shl? Ne de har vi inte.

2 gillningar

Vi tappade konceptet. Leksands 3 mål på 3 skott fick oss att helt tappa vårt spel och det såg igen ut som under matcherna Luleå Modo.

Klart att 3 mål på 3 skott är maximal oflyt men man måste kunna klara att fortsätta sitt spel även efter det.

Återigen en mental kollaps i min mening.

2 gillningar

Kollektivt mental kollaps eller allmänt uselt spel är vardagsmat för HV71. Det är liksom ingen nyhet. Looser mentaliteten i denna föreningen har satt sig i målarfärgen. Det som stör mig mest av allt är att föreningen eller klubbmärket behandlas så illa trots så många miljoner som rullar in. Ta FBK som exempel så är det ingen skräll att dom frodar framgångar, dom har pengarna för att vara riktigt bra ishockeylag och det borde HV71 också vara men där är skillnaden. Besluten som viktiga personer tar mynnar ut i katastrofalt sportsligt resultat! Såhär har det sett ut dom senaste 10 åren.

5 gillningar

2 gillningar

Vad ser man i Nardella som glr att han ska få den istiden? Är ju frågan.