Kort och långt.
Det är kort med tid kvar till nedsläpp i dagens match, men det är långt till säsongens sista. Ännu längre är det till slutet på föreningens existens, även om densamma känts ovanligt påtaglig och närvarande de här första sju omgångarna av årets SHL-säsong. Att balansera det korta och det långa är nu den absolut största utmaningen för vår ledning. För ett par av föreningens anställda så känns nog avståndet till händelsehorisonten som extremt kort just nu, och något långt perspektiv finns nog inte för stunden.
Tidsuppfattningen är relativ. Tiden går långsamt när man är uttråkad, men snabbt när man är underhållen. Receptet för ett långt liv är således att ha konstant tråkigt. Oavsett vad man tycker om dagens HV71 så tror jag ingen skriver under på att föreningen gör en uttråkad. Tvärt om. Allt går i rasande takt. De ovan omskrivna anställda skulle nog vilja ha ha det svintråkigt just nu. De vill nog ha en lika tråkig match mot Kommunens IF som vi senast upplevde mot Lökars. Det förlänger nämligen deras liv i föreningen.
Vi fans vill något annat. Baserat på opinionen i allehanda medier och här på forumet så har vi nog historiskt aldrig haft ett sådant koncensus om fel män på fel plats. För även om tråkhockey och händelsefattig tillvaro i SHLs mellanregioner, för tillfället känns som en fantastisk utopi, så är det ingalunda något vår förening bör sträva efter. Här har vi också dagens paradox: även om ovan nämnda anställda placerar oss i detta aptråkiga ingemansland, så är det absolut inte en garanti för ett långt liv. Tvärt om. Således förseglar jag dessa herrars framtidsutsikter med orden:
Blir intressant att se hur det går i dagens 6-poängsmatch. Ska HV bli ett vinnande lag, eller kommer man att fortsätta som förra säsongen, där man inte fick ordning på spelet förrän efter coachbyte i elfte timmen.
Lite av en tidig ödesmatch. Spännande att se hur HV tar sig an detta.
Skulle nog vilja se att hv vågar pressa Leksands backar rätt hårt idag. Mot Modo var Leksands backar helt bedrövliga med pucken i egen zon. Många duktiga backar borta i deras trupp.
Då ska Brännström spela med Tikka och OSL sen då. Vet inte om jag är nåt fan av Tedenby i första han borde vara högst i 3:e. Ny forward på väg in hoppas jag.