Omgång 8: Leksands IF - HV71

HV71 vs Leksands IF


imageimage

Kort och långt.
Det är kort med tid kvar till nedsläpp i dagens match, men det är långt till säsongens sista. Ännu längre är det till slutet på föreningens existens, även om densamma känts ovanligt påtaglig och närvarande de här första sju omgångarna av årets SHL-säsong. Att balansera det korta och det långa är nu den absolut största utmaningen för vår ledning. För ett par av föreningens anställda så känns nog avståndet till händelsehorisonten som extremt kort just nu, och något långt perspektiv finns nog inte för stunden.

Tidsuppfattningen är relativ. Tiden går långsamt när man är uttråkad, men snabbt när man är underhållen. Receptet för ett långt liv är således att ha konstant tråkigt. Oavsett vad man tycker om dagens HV71 så tror jag ingen skriver under på att föreningen gör en uttråkad. Tvärt om. Allt går i rasande takt. De ovan omskrivna anställda skulle nog vilja ha ha det svintråkigt just nu. De vill nog ha en lika tråkig match mot Kommunens IF som vi senast upplevde mot Lökars. Det förlänger nämligen deras liv i föreningen.

Vi fans vill något annat. Baserat på opinionen i allehanda medier och här på forumet så har vi nog historiskt aldrig haft ett sådant koncensus om fel män på fel plats. För även om tråkhockey och händelsefattig tillvaro i SHLs mellanregioner, för tillfället känns som en fantastisk utopi, så är det ingalunda något vår förening bör sträva efter. Här har vi också dagens paradox: även om ovan nämnda anställda placerar oss i detta aptråkiga ingemansland, så är det absolut inte en garanti för ett långt liv. Tvärt om. Således förseglar jag dessa herrars framtidsutsikter med orden:

Damned if you do and damned if you don’t.

Johan jonglerar

FORZA HV71!!

7 gillningar

Bra känsla inför matchen så säkerligen 4-0 efter första…

Trodde ju på seger mot Växjö följt av tre raka torsk. Står fast vid det.

Hjärtat säger dock att HV tråkar ut Leksand och kontrar in tre mål. AP gör 2+1 och Borgy 0+3. Ortio håller nollan.

Sjuka är att det sista är nog vad som krävs för seger…

4 gillningar

Blir intressant att se hur det går i dagens 6-poängsmatch. Ska HV bli ett vinnande lag, eller kommer man att fortsätta som förra säsongen, där man inte fick ordning på spelet förrän efter coachbyte i elfte timmen.

Lite av en tidig ödesmatch. Spännande att se hur HV tar sig an detta.

Som någon nämnde i annan tråd så håller jag tummarna för att man testar OSL - tikka - Hugo Pettersson

Tedenby tycker jag ska få fortsätta i första

1 gillning

vi har bara ödesmatcher denna säsong. Det vet du och jag, samt många här inne. Frågan är om HV vet detta.

4 gillningar

Skulle nog vilja se att hv vågar pressa Leksands backar rätt hårt idag. Mot Modo var Leksands backar helt bedrövliga med pucken i egen zon. Många duktiga backar borta i deras trupp.

1 gillning

Kanske kan teden fortsätta sätta press likt mot Växjö i första line så kan de bli bra

1 gillning

Dödsångest är väl att vänta idag, den enda skillnaden idag mot i torsdags är att idag skall jag dricka öl i gott sällskap!

För övrigt, hoppas deras pissiga försvar faller som gatstenar!

1 gillning

Laguppställningen blir intressant. Våga nu Montén! Hade gärna sett OSL i första.

Lenc Borgström AP20
OSL Nättinen Foppa
Tedenby Tikka Önerud
Pettersson Fisken Måns

Skulle också vara intressant.

Är inte alla matcher 6-poängsmatcher? :wink:

Då man nu har chans att gå ikapp vid vinst så kommer det garanterat sluta med förlust. Det är så Hv jobbar numera.

4 gillningar

Ha ha, det är så det känns i alla fall - så fort man börjar tro att nu är HV på G så kommer det en rejäl kalldusch ! :rofl:

Hoppas INTE att dom gör nått målvaktsbyte idag, Ortio ska stå

Fegt att inte spela Hugo pettersson! Är bra mycket bättre än stakke och Lindbäck.

1 gillning

Då ska Brännström spela med Tikka och OSL sen då. Vet inte om jag är nåt fan av Tedenby i första han borde vara högst i 3:e. Ny forward på väg in hoppas jag.

Stakke i andra känns sådär bra.
In med Pettersson där, mer " offensiv " kraft

1 gillning

Går inte då kan Stakkestad bli stött

2 gillningar

Då får han bli det :wink:

Känns som att OSL får dra ett stort lass i denna linan i eftermiddag

Man drar ner OSL tyvärr och jag tycker det är dålig coaching. Pettersson kanske är tänkt att hoppa in där om det inte funkar.

Jag kan inte komma ihåg nånting offensivt som Stakkestad skapat. Finns säkert nånting men måste va lätträknat.