Omgång 8: Rögle BK - HV71

HV71 vs Rögle BK


image image

Bortamatch mot bottenkollegan. Kan vi bära med oss det fina jobbet från förra matchen in i denna så kan detta bli roligt. Givet att vi också hittar nätet. Vi möter ju ett annat krislag så vi kan gissa att det finns en ordentlig press på de gröna. Låt oss utnyttja detta i deras hemmalada. Full fart framåt.

Tommys tankar

FORZA HV71!!

jag tror på islossning idag och att det sätter igång någon form av ketchupeffekt inför matcherna framöver. Laget är inte nöjda från matchne senast, men spelet såg betydligt bättre ut. kan man spela likadant och få in första målet tror jag det kommer ge en enorm effekt på laget som helhet.

Håller med. Tror första målet blir viktigt idag, så vi slipper jobba i uppförsbacke.

Tror på stenhård förlust idag tyvärr, laget kommer inte funktionera innan dom får förstärkning på backsidan…

Såklart att du gör. Hade nästan trillat av pinnen om du trott något annat.

Dagens match ger mer än lite ont i magen. Hittils har det varit så att en vinst leder till att man lämnar jumboplatsen, vilket även är sant idag - men det är sista chansen. Torsk idag så är vi avhängda. Tyckte matchen mot LHC och framförallt sista perioden var riktigt bra förutom det där “lilla” att faktiskt göra mål också. Om vi kan prestera på samma nivå idag och vinna så känns livet lättare. Vid förlust är det mellan 3 och 5 pinnar upp beroende på andra resultat och då ser det tufft ut, även om det är många omgångar kvar.

KÄMPA HV!

Någon som ska på matchen? Funderar att bränna upp till “Sverige” men biljetter till bortastå verkar endast säljas i dörren?

Tar vi med oss spelet från förra matchen så vinner vi. Jag tror på första trepoängaren idag.

Ska dit ikväll.
Kan vara att biljetter till bortastå går via supporterklubben, dvs NBS. Kolla med dem.

Vi tar första trean ikväll. Jag bestämmer att det blir så.
Den som säger emot får stryk.

Känns som det blir tufft idag också. Vilket iofs knappt måste nämnas, eftersom det för nykomlingar inte finns något annat än tuffa matcher hela säsongen.

Orka man spela som sist men också faktiskt gör mål på några fler chanser så kanske det blir poäng åtminstone.

Torsk på dag och vi är avhängda. Och då är läget det exakt samma.

Sen är jag inte helt trygg med snacket som emitterar från HV just nu. Det kan tyda på att det inte alls är säkert att de själva tror på det här.

Hade varit fint om vi kan göra första målet idag.

Rögle ligger sämre än vanligt vilket delvis förklaras av att de inte mött något av de fyra nedersta lagen i tabellen.

För Rögle är denna matchen minst lika viktig.

HV gjorde det bra spelmässigt förra matchen, men är orolig att Martinsson och någon till kanske lirar lite för mycket ibland vilket ger att de är inne på baklängesmål av trötthet eller liknande, de är ju skickliga spelare egentligen.

I offensiv zon kan man vräka på lite mer och spela HV-hockey så som förra matchen och få tryck (HV-hockey betyder i och för sig “förlora” enligt mr Norrland :slight_smile: :wink: ) men i egen zon är det dumt att chansa i chansa , speciellt med bara nån minut kvar - felskär eller ej - väga risk vs reward lite mer.

Första målet behöver komma från hv ikväll, vi behöver få spela med lite medvind. Tror verkligen detta skulle skapa utrymme för våra "spets"spelare att våga lite mer.

Två lag som underpresterat, där man tyvärr nog ändå måste anse att Rögle är de som underpresterat mest. Är det något lag som borde lyfta i tabellen så är det väl därför skåningarna. Tyvärr. Och det talar också för att det blir förlust ikväll.

Men som någon skrev tidigare. När Lindbom fick sparken för några år sedan var det just borta mot Rögle det vände, då med Lillis. Skulle nu HV vinna tror jag på en liknande matchbild som då. HV utspelade, men man gör en heroisk insats och målvakten står på huvudet. Spelmässigt tror jag nämligen inte den här HV-upplagan har kapaciteten att överglänsa Rögle på deras hemmaplan.

Upp till bevis för Nättinen i en fin gnuggarkedja!

Nu Kör Vi!!! Krossa RBK…

Nån gång måste vi vinna. Vi kan inte förlora hela säsongen. Like bra vi gör det idag.

Känns som en slutspelsmatch. Vinna eller försvinna?

jävla ödesmatch, 6 poängmatch eller vad man kalla det. Bara ut å vinna som gäller.