Omgång 8: Rögle BK - HV71

[size=150]Rögle BK - HV71[/size]

Borta match mot Rögle och en chans till revansch för matchen mot Örebro. HV fick ännu en skada i
den matchen och Simon Önerud är borta några veckor med en bristning. Isac Brännström ersätter Simon.
HV71 tog en poäng på fyra matcher mot Rögle förra säsongen så där finns nog revansch att kräva.

SHL: shl.se/play/video/14678683

JP: jp.se/article/lias-har-vuxit-i-shl-kostymen/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Skall bli mycket intressant att se vem man sätter tillsammans med teden och Christensen imon. Förvånar nigningar om de blir Laine. Men han förtjänar inte platsen. Enligt mig så när alla är tebax så har han ingen plats i laget ens. Skulle gärna se Erik Andersson där… Han däremot är värd chansen…

Håller med dig, Laine är hopplöst illa ute och har lång väg till att spela annat än i en fjärdekedja.

Skadeläget är oroande o gör Rögle till favoriter då hv förlorat alla sina toppspelare

Skulle bli väldigt förvånad om det inte är Laine i andra kedjan , då det är så Lindbom sätter ihop laget
Personligen så tycker jag att det är Erik A som borde få chansen lite högre upp, men det känns inte som det kommer att ske
Utan JL kör nog vidare på sin sedan tidigare bestämda linje, dvs att rutin och ålder går före allt, vilket var tydligt förra säsongen
Trodde dock inte att det skulle vara samma i år med ett års erfarenhet samt rutinerade killar runt sej i båset
För inte har Laine varit bättre än Erik så här långt , tvärtom om tycker jag
Och tittar man i statistiken så har Erik inte varit inne på något mål bakåt
Hoppas att torsken mot Örebro är en bra väckarklocka och att det i eftermiddag blir 3 poäng

Tycker Patrik Ross hade en mycket bra sammanfattning av Laine i senaste CHL-matchen.
Ungefär: “När han åker skridskor för fullt, släpper pucken tidigt och söker nya lägen, är han riktigt bra. En av de snabbaste skridskoåkarna i SHL. MEN…han gör inte det varje dag, varje match, varje byte. Utan ibland blixtrar han till…”

Håller med om detta, kan tycka han spelar för svårt emellanåt, håller pucken för länge samt tappar bort enkla puckar.
Helt klart att han har mycket att bevisa!

Hoppas Hv tar tag i matchen, förra året ramlade man in i Rögles tråkhockey, vilket inte passar Hv alls.
Tar man tag i matchen och håller uppe speltempot som man gjort i början av säsongen tror jag man vinner med några puckar.
Vill INTE ha en säsong till med fyra förluster mot Rögle… :confused:

Tycker synd om Christensen o teden som ska behöva spela med Laine idag… Känns som han tar mer energi än vad han ger… Nåja upp till bevis nu #92 dags att börja spela den hockey du kan spela. nu är de dags! Bättre omgivning är svårt att hitta.

Vart är kung Reese?!

Slog domare så avstängd på obestämd tid

Kung Reese är en klok man, not! Efter slutsignalen mot Örebro hamnade han i lite handgemäng med örebrospelare, vevade med armarna och träffade för säkerhets skull en linjeman på käften. Följdaktigt fick han därför matchstraff, är aautomatiskt avstängd idag och har nog en längre avstängning att vänta.

Så fruktansvärt korkat tilltag. Reese borta förmodligen minst 5 matcher. Räkna med att vi nu har fyra tongivande forwards borta. Vi har verkligen turen med oss. Men Reese är ju bara korkad i slaget mot domaren.

Allt annat än förlust förvånar mig idag tyvärr när halva laget är borta

Håller helt med.

1 poæng vore guld idag!

Upp till bevis nu Laine.

Sett till tidigare säsonger så är detta en mardrömsmotståndare, men också ett lag man måste hålla bakom sig i tabellen. Denna kombination fungerade inte som tändvätska förra säsongen så det blir intressant att se om man kan ändra på det denna säsongen.

Tror och hoppas HV vinner!

Kom igen, HV!

Bra start! Härligt! Gäller att spela hela matchen nu gubbar!

Tack för den tavlan Dansken :slight_smile:

Gott Stenlund!

STENIS!!!

Vilken målvaktstavla En får tacke :smiley: