Omgång 9: Djurgårdens IF - HV71

Fasen vilken jävla seg första period, forsätter det se ut så här så finns det ju roligare saker än att se HV glida runt på isen. SKÄRPNING!!

Är det bara jag som tycker att alla lag ser så mycket rappare ut på rören än Hv71!

När vi dumpar så är vi aldrig först och när motståndarna dumpar så är ofta 50/50 i duellerna. Vi är aldrig först när vi dumpar ner och fattar fortfarande inte varför man ändå envisas med att spela den typ av hockey.

DIF kommer till mycket hetare lägen medans vi verkar åka leta pass för öppet mål. Man trodde ju ändå att man skulle komma ut lite hetare efter segern senast. Se på Strandberg som lurar boxen genom att sätta fart på rören och tvingar boxen i rörelse och sen bara flippa in en macka och smack istället för att stå stilla och leta pass som vi gör allt för ofta! Vi tvingar inte boxen ur balans utan DIF kan tryggt ligga kvar!

Till sist vill svenska domarföreningen/ svenska hockeyförbundet ta död på svensk hockey!? Man åker ju för fan snart ut för att man beträder isen!
Hockey har varit en kamp och där matcherna flyter på men nu är det ju mer avblåsningar för utvisning än det är för något annat!
Blir inget flyt i spelet och spelare som inte spelar PP/BP kommer ju inte in i matcherna känns det som!

Inför andra vill jag se distinkta pass på spelare i fart. Det kan ju inte vara så svårt eller vad beror det på att vi oftast slår en pass till en alltmer stillastående kompis? Saknar våra backar skillsen eller vad beror det på!

Vi vann förra matchen. Är de NÅGON som tror att vi ska vinna denna? . Dif kommer vinna komfortabelt.

Jag håller såklart med.
Ibland ser man tydligt att spelarna väjer undan istället för att sätta en fin och smärtsam propp.
Troligtvis för att undvika utvisningar till varje pris.

Resultatet blir en halvmatt match utan några som helst känslor.
Ungefär som jag själv fungerar på jobbet en vanlig tisdag i oktober.
Ju mindre interaktion med andra människor, desto bättre.

Nu efterfrågar Rahm energi och tacklingar. Ja tack!

Bra sagt av Rahm men gäller ju att HV spelarna gör nåt oxå

Riktikgt sjukt att Bertov och Emil Johansson är startspelare i HV71…

Skymning framför mål… Har längtat efter det

Alnefelt ser flaxig ut ibland men han håller ju tätt och har presterat klart bättre än Gunnar denna säsong

Det säger allt…

Alnefelt håller HV i matchen. Forsberg söker ofta lång krosspass. Fint om det funkar, livsfarligt om det inte funkar.

Vad såg Hult i Bertov?

JKPG kille… :unamused:

Luktar mål åt fel håll

Allt luktar s**t…

Tre stycken 2 mot ett :exclamation: i andra…

Vi anfaller knappt och är ganska lite i apgårdens zon, ändå flera 2-1 mot oss…

Djurgården har fått väldigt många 2-1-lägen i andra. Jag säger fått, för det är HV som bjuder! Där blev det ett igen! Hur många ? Fem hittills i perioden? Håller aldrig!

Ändå verkar inte klubbhjärta och koppling slå jättehögt om man tittar på truppen…

Vad fan gör vi??

NIX