Omgång 9: Frölunda HC - HV71

PWs mål. Fy fan släpp inte in de lätta målen.

Här får man 0-2 och så är försvarets insats vid 1-2 otroligt alibi slappt och vid 2-2 luktar målvaktstavla. Fan

Nejdå, lite mer skärpa bakåt så har man den energi som behövs för att ta detta. Andramålet från fotsvettarna var ren tur att den jävla pucken går fram.

Utvisningar måste hållas borta!
Förvaret måste spela rejält o målvakt måste vara vaken!

Viktigt att Thörna och Christensen gör mål!
Kom igen nu Hv nu kommer vi ut i andra o kör över Frölunda!

Brukar inte bry mig om Arto då jag tycker han helt okej i de flesta fall - men satan vad sur han är idag? Vad är det med karln, det är nästan som om frugan hans har lämnat honom för äktenskapsrådgivaren! Tycker det är en underhållande match med hög intensitet - Arto är nog den som behöver rycka upp sig inför andra, skärpning!

Bra start på perioden, härligt att Thörnberg och Christensen får näta.

Angående 2-0 målet, jag tror inte det blir utvisning för han spelar ju över något helt kopiöst. Nu gjorde vi ju mål direkt, men annars borde han (Lasch va?) åkt för diving, det ska bli intressant att se om det där blir böter, för inte fan gör man en piruett bara för att nån har en klubba vid höften på en?

Inte helt stabilt i egen zon, men fusklunda är bra och det ser iaf klart bättre ut. Det gör nytta att få tillbaka ett par spelare.

För att sammanfatta som Arto: HV är bara bra när Frölunda är dåliga…

Hv gör 2 mål då först frölunda spelar fel o sen på en solklar utvisning sen kommer frölunda igång o man ser att HV inte riktigt hänger med

Negativa hela tiden, det är hockey som spelas, allt kan hända!!! Heja hv

Vi har all världens chans att plocka 3 poäng. I spelet 5 mot 5 är vi minst lika bra men vi måste hålla oss borta från utvisningsbåset, det var där vi släppte in Frölunda i matchen.

Sandberg-Bengtsson-Törngren ser riktigt bra ut!
Eidstedt-Johansson har det väldigt svårt i egen zon. Frågan är om man inte ska sära på de.

Ja, så kan man sammanfatta första perioden. :wink:

I andra hoppas jag att vi kan kliva upp nån meter till.
Glennlunda är sylvassa i vår zon, speciellt kring blå. Bäst är att inte släppa in dom där alls.

Annars mycket bättre idag än tidigare. Kul!

Tycker inte det är utvisning på tedenby. Frölundaspelaren ramlar superenkelt från ett liiiitet rapp. Hade han haft bra balans så hade han åkt för diving istället

varför?

Vilket skitmål :laughing:

PW??? :astonished:

lite revansch där…

Glädjen höll i en halv period. Hoppas bara man fortsätter kämpa och inte låter det rinna iväg allt för mycket.

Fan va kass försvarsspel :imp:

Fyfannnnnnn

Det är så pinsamt att man bara vill gråta…

Vad gör dom…???