Omgång 9: Frölunda HC - HV71

Sitter å blir så förbannad. Frölunda har ett komplett lag, toppback blir tillgänglig, agerar. Vi har Hansson som levererar, sitter nöjda.

PP… 3-3 nu puuuuuuliiiiiiiiis!

Kul att domarna dömer utvisning där

J & J:s paradvärvning Jere (och egentligen tillsammans med O´Byrne det enda de två herrarna på egen hand har gjort) kommer kosta oss många sköna poäng. Inte bara det den här våldsverkaren skämmer ut mer än vad Jämtin och Ledin har gjort tillsammans. Jag skäms något fruktansvärt!

nära… inte så bra PP, men iallafall lite puckar mot mål.

Pw har spelat upp sig.
Kunde stått typ 5-2.

Men jäklar vad utspelade vi blir.
Starkt ändå att bara ligga under med ett mål.

Kom igen i tredje nu HV!

Om vi inte kan förvalta de få PP som tilldelas oss i en sån här match, då blir det jävligt svårt att vinna.
Hoppas Lindbom häller Ecstasy i vattenflaskorna inför tredje. Kämpa HV!

Nöjer mig med att konstatera att domarna i SHL är ett jävla skämt…hur fan kan Fälth få 2+10 minuter där?

Hurra!

8-14 i utvisningsminuter. När statsen ser ut så brukar hv vinna. Jag ser positivt på den tredje perioden.

Tycker Karalahti bidrar med hur mycket lugn och pondus som helst. Båda hans utvisningar har varit extremt billiga.

Och PW har 2 måltavlor, kan inte släppa in fler mål om vi ska vinna det här.

Kom ut i 3:e som de första 10 i första perioden, så grejar vi oavgjort och vinner i sudden.

Stundtals är det en klarförbättring emot tidigare matcher. man kämpar mer tycker jag. Men ibland är det nog så Tedenbys gamla Värnamo Hockey är fundersamma på vad dom gör. 2 klara möjligheter för Frölunda i Boxplay

Återigen en match där Christensen är helt osynlig förutom målet. Vad ska få igång karln? När ska han börja bidra? Han skulle ju vara en av dom som skulle bära laget? Är han värd stålarna?

Vi har ju på tok för dåligt tempo samt att passningarna kommer till stillastående alt dump ner som vi aldrig är först på.
Nu krävs det lite jävlar anamma och sluta tycka synd om sig själva!

Poängen trillar in till alla andra lag medans vi kammar noll om inget händer då Frölunda kontrollerar detta.

Risken är att vi får en säsong som när vi fick panikvärva Salmela o Rajala men då fanns det pengar. Nu finns det inga såna utan det är detta gäng som måste göra det! Då måste de komma upp 2-3 snäpp högre. Våra toppspelare levererar inte!

Denna match är inte slut och säsongen är lång men det funkar inte att torska match efter match och tro att det en vacker dag löser sig!
Nu måste J&J gå ner och höja rösterna för att väcka laget för Lindbom o Brithén verkar ju inte agera med Time-Out när vi blir pulveriserade.

Sen måste jag lägga ett stort frågetecken på våra målvakter som agerar mycket märkligt match efter match! Vad är detta för fel på målvakterna vi skaffar. De växer aldrig ut utan snarare stannar eller blir sämre i just HV71.
Hur bra är Rahm som målvaktcoach egentligen? Eller är det så att Hv förvaret är så dåligt säsong efter säsong?

Första minns jag inte men den andra är allt annat än billig, bara klantig.

Bara att tacka och ta emot men var det ens en tvåa :question:

Dålig insats som vanligt. Positivt att vi är med inför sista perioden.

Ingen spelare ska behöva hängas ut HV lider av kollektiv dålighet. Mirakel i 3:e vore inte dumt.

Instämmer. Vill se kung Jere Karalahti köra över målvakten och sen rycka på axlarna :wink:

OT - Håller med dig.

Hv får inte låna pucken :open_mouth:

nåväl, flera personer gör det bra, 10 har fått hänga en, det börjar sakta bli något bättre.

Härligt Hv ska jaga kvittering men kommer ju inte över egen planhalva!

Varför i helvete lägger #24 en puck till icing där när han har två gubbar med sig?