Omgång 9: HV71 - Brynäs IF

Dags att börja tagga till nu! Hoppas vi kan fira här efter matchen med 3 poäng och bästa insatsen den här säsongen.

Skål! :smiley:

:laughing: :laughing:

Nu är det väl inte de Allsvenska spelarna som är problemet utan att:

  • Vi plockat backar från bottenlag i SHL
  • Spelare som tidigare visat att de inte håller i SHL/föredettingar värvats in tänkta för ledande roller

De allsvenska spelarna har gjort ett helt ok jobb. Vesel och Forsberg är BETYDLIGT bättre än Bödker, Miele etc.

Det har funnits mängder av bra spetsspelare på marknaden, alla hade inte valt HV men dokumenterat usla spelare/truppspelare som Miele, Bödker, Nättinen hade vi kunnat skippa för att få in kvalitet i laget.

Nu kanske Lehtonen inte hade valt oss ändå men hade hellre haft honom i truppen och låtit Djurgården lösa Billins samt gett fan i att värva en eller två av sunkbackarna.

Ikväll har vi Bödker som sänke för Vigneault och Forsberg. Miele som sänke för Peterson och Vesel. Det är för fan som att spela med en man mindre i våra två toppkedjor.

Som helhet är de allsvenska spelarna absolut ett problem. Det är absolut ett problem att Sam Vigneault matchas som andracenter. En spelare, likt hårt kritiserade Nättinen och Boedker mäktat med ett poäng. Det är absolut ett problem att slitvargen Tyler Matson, som senast han lirade i SHL var cementerad i en fjärdekedja, får speltid i PP. Det är absolut ett problem att vi har en 5-6 allsvenska forwards som tar en given tröja i laget, när de i vilket annat SHL-lag som helst slagits om en 13:e plats.

Sen är det naturligtvis även ett problem att Nubben misslyckats med precis varje stjärnvärvning. Men jag lovar. Det räcker inte med att bara förlita sig på 3-4 spelare framåt när resterande som max är tredjekedjematerial.

Tillägg. Kan dra igenom siffrorna en gång till. Jag påstår inte att våra stjärnvärvningar underlevererar. Men om vi är nöjda med typen av breddspelare som jag radar upp nedan och tycker de presterar “bra”. Då är kravställningen extremt låg. Skulle säga att det finns plats för max en av dessa i ett lag som på allvar vill etablera sig i SHL och nå slutspel.

Måns Lindbäck 2+0 8 matcher
Tyler Matson 1+0 8 matcher
Sam Vigneault 0+1 8 matcher
Herman Hansson 0+1 8 matcher
Johan Davidsson 0+1 8 matcher
Marcus Davidsson 0+0 5 matcher

Amen på detta. Håller med fullständigt

Är redan upprörd över skitinsatsen som oundvikligen kommer att ske. Gissar på att Brynäs tar ledningen på sitt tredje skott efter 5:30

Fan vilket själlöst lag vi har egentligen.
Det är nog få som älskar HV i laget.

Kom igen Hv!

Jag skulle säga att tre av de skulle funka. Måns och Herman står för attityd och kamp, men tycker även att bröderna D har gjort det fullt godkänt då de nästan i varje byte får tryck i anfallszon och dessutom är bra i defensiva spelet.

No play, just win!

Om det är något som HV är fantastiskt bra på så är det fansen och den stämning de skapar i ladan. Enorm skillnad mot Röglematchen tex.

Bra byte Bødker

Okej, kan vi sluta med skämtet nu. Vilket lag är det som spelar i Hv:s tröjor? För jag ser spel med pass på bladet, stressande forecheck, någolunda kompetent backspel och intag i anfallszon med lite inspiration. Sånt jag inte förknippat årets upplaga med hittills.

HHHHHAAAAAAAANNNNNSSSSSSONNNNN

:smiley:
Plötsligt händer det :sunglasses:

HANSSON, Hallåeller! Nu jävlar

Nu vinner vi!

JAAAAAAA!!! HANSSON!!

Trendbrott!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Är nu helt övertygad, laget som spelar gjorde ju första målet. Vad tror vi, kan det vara Frölunda egentligen?

JJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :mrgreen: