[b]Varje match är det en ny analys på vad som var fel i förra matchen. Det verkar finnas ett avgrundsdjupt hål att leta fel i, vad gäller denna upplaga av herrarnas representationslag. Vi fans kan kanske instämma? Men, det är iallafall för undertecknad, svårt att hänga med i svängarna. Har vi åtgärdat de andra felen som tidigare lyfts upp, eller finns de kvar? Måste det alltid vara ett nytt fel som skall åtgärdas? Kan inte gamla fel leva kvar? Vad hände med problemet med “överambition och för långt lag”? Jadu, nån större ambition finner man ju inte hos flertalet spelare, så kanske är det inte ett problem längre?
Imorgon gäller “Vi behöver ha en större smartness i anfallsspelet och fortsatt minimera chanserna för motståndarna.” Jag har absolut inga problem med att minimera chanser men det är väl grunden i ett försvar, alltid, tänker jag. Smartness i anfallsspelet kräver ju smarta spelare. Känns inte som vi har dem, eller hittar “on-knappen” iallafall. Nu kanske jag var dryg-isch i denna match-ingress, men jag är faktiskt ärligt fundersam över hur ledarskapet och tydligheten, som var en ledstjärna förra året enligt “alla”, ser ut just nu. Vad vi dock ser med kristallklar tydlighet, är resultatet av den.
Känner lite så här nu att. Nu har Hv71 tre raka matcher hemma nu har de all chans typ “vända” denna skit. Skulle de nu tex ta 7p på dessa matcher skulle det betyde hur mkt som helst. Det hade skapat lite “ro” i alla fall.
Ännu en ångestmatch närmar sig. Kan någon komma på vad vi har gjort för att förtjäna detta?
Min teori är att ödet hade gett guldet till Brynäs 16/17, och när Hv vann istället måste vi straffas på något sätt.
Släpper vi in första målet slänger jag ölbärsen rakt i TV:n. Sen borde vi ha klart med en back och forward väldigt snart eller väntar Nubben igen tills allt rinner ut i sanden?
Vi släpper nog inte bara in första målet. Tror även det blir andra och tredje målet där Brynäs vinner komfortabelt och spridda burop hörs redan efter första perioden.
Viktigt att få första målet som många är inne på. Det behöver lossna. Axlar och handleder måste få tillåtelse att slappna av. Minst 3 gjorda mål hade ju inte skadat…
I dag tror jag att offensiven lossnar, vi gör fyra i dag! Tyvärr så kommer försvaret haverera så vi släpper in sex på 23 skott. Efter matchen är alla rörande eniga om att det var skönt med en islossning framåt men att vi behöver slipa på några små detaljer i defensiven. Snart vänder det! Alla till hallen! När vi får marginalerna med oss då j-lar blir vi farliga! Etc etc
Edit. Franchise-Centern Miele gör två ass i dag och supercentern från Allsvenskan, Vigneault står för sitt första mål i HV tröjan.
När man kollar på forwards ser man att alla utom 3st spela i Allsvenskan (J20) förra säsongen. Det är rätt sjukt när man ser på det så. Känns inte bra just nu
Visar verkligen hur sjukt tunn truppen är. Bara Tedenby och Nättinen som saknas (räknar inte in Önerud) och det ser ut så här…
Som sagt. Tänk om man inte förlängt med bröderna Davidsson och värvat Vigneault och Hansson. Läget hade kunnat vara ett helt annat…
Att man frivilligt väljer att plocka in/förlänga med fyra allsvenska spelare när man redan sitter på x antal allsvenska kontrakt varav många måste brytas övergår mitt förstånd. Otroligt dåligt jobb av Lindbom och Nubben.
Man får känsla att det är en ”spara pengar” säsong där cheferna ber till gudarna att laget håller sig kvar. Har dålig koll på statistik men det måste vara ett rekord på att behålla flest spelare från Allsvenskan av lagen som varit nykomlingar.
Timrå tog med sig 15 spelare från allsvenskan, plus/minus någon junior. Ungefär som HV då. Och Nubben sa att han inte skulle göra samma misstag i HV…
Som jag sagt förr. Jag fattar att lag med usel ekonomi som Timrå, Oskarshamn och Leksand går in i sin första SHL-säsong med en trupp byggd på allsvenska spelare. Men att HV medvetet väljer att lägga sig på den nivån… Det är som att dra ner byxorna och frivilligt be om smisk. Vi må vara nykomling, men finns ingen anledning att agera som en småklubb/bruksortslag som inte har rådd att lägga ett enda öre på truppen. Vi hade råd. Men vi valde att lägga oss på samma nivå som Timrå. Pinigt.