Omgång 9: HV71 - Brynäs IF

Psykologiskt skitmål

Efter en riktigt fjollfilmning dessutom…

Du missar antingen medvetet eller omedvetet min poäng.

Rödin är väl värsta filmaren i SHL, men han belönas för det :imp:

Vill att Hv i boxplay ska hålla sig INNANFÖR och inte tappa markeringarna så illa, inte jaga ut med alla i sargerna

Petersson har fått mycket skit. Men asså. Man ser ju verkligen att han är ungefär en, två nivåer över resten av truppen. Får han in lite bättre kedjekamrater tror jag han kan lyfta rejält.

Jo, han faller lätt men samtidigt orutinerat av Andrae att sätta en cross på honom mitt framför de randiga.

den utvisningen asså

Skönt med utdelning och 2 mål på 5 skott. En effektivisering med typ 700%? :open_mouth:
Surt att domarna ta den utvisningen och givetvis är det Rödin som gör skitreduceringen.

Men, vi tar ledningen, vi gör 2 mål i en period och vi ser ut att trampa i varandra bättre. Anar en lite stigande formkurva på Boedker kanske? Miele är den som visar minst såhär långt. Ser ut att ha gett upp och trampar bara luft…

Idag vinner vi!

Ok den var billig. Men ärligt talat. Hvs var lika billig. Var rätt mycket Hollywood över den också.

Han är riktigt bra och tycker egentligen att han hela tiden visat mycket hjärta och verkligen krigat och med bra tryck i ben och kropp. Som du säger, det är hans omgivning som är problemet.

Plus att han faktiskt säger “rätt” grejer i intervjuer. Må ha ett stoneface men det känns som att han bryr sig.

Mycket viktigt att man vinner nu. Har chans att knappa in på konkurrenterna.

I det bytet såg man Boedkers spetsegenskaper och att han har kvar dem.

Hoppas han visar mer av dem.

I 3 mot 3 ser han ut att kunna svänga ut och in på motståndarna.

Jag förstår dock kritiken mot honom men han SER fortfarande ut att kunna vara en grym spelare om han ger sig F-n på det

Förstår inte fans som klagar på Petersson. Vi ska vara glada att vi har honom och Foppa. André behöver en halvchans, så blir det mål. Tror han har en given plats i Tre Kronor.

Tycker Bødker generellt visat mycket kvalitet men har ju likt resten av laget haft förtvivlat svårt i det sista skedet.

Absolut. Vaknar Norberg till innan marknaden är tom så kanske det finns hopp om den här säsongen, i alla fall i termer av att kunna slippa negativt kval. Allt annat ser jag som bonusar förankrade i fantasin vid det här läget.

Avvaktande HV spel nu. Ska vi redan börja försvara ledningen?

Oroväckande helt klart…

Bengtsson borde INTE spela. Han drar ofta iväg pucken på ren reflex utan att kolla adressen.

Fattar inte vad man har mot Hugo Fransson.

Han var grym i försäsongen