Omgång 9: HV71 - Färjestad BK

Domjävel!!!

Den mannen är sopslut. Bara att inse.

Snart 2 perioder spelade och inte en enda farlig chans från HV. Spelarna är livrädda för att vara den som får läget så pucken kastas mest runt. Spelmässigt är det klart bättre än tidigare, men de avgörande lägena som kan resultera i mål saknas ju i princip helt.

Felpass, chanspuckar och ingen spelidé, tror HV haft 2 farliga målchanser hittills. Många spelare som underpresterar match efter match, Fbk är väldigt dåliga…men HV är sämre, Petrasek får med rätt mkt kritik, tycker han ens det är kul att spela längre?

FY FAN VILKEN DÅLIG MATCH :imp: :imp:

Vad kallas taktiken där man bevakar ett 0-1 underläge? HV är jävligt bra på det iaf.

Om ngn av er härinne kan räkna upp en enda spelare i HVs backbesättning som ett av de andra lagen skulle vilja ha i sin egen försvarszon när de blåser lite så får ni 20 spänn å en gott & blandat av mig.

Varför är man så dum att man lägger en lördag eftermiddag på denna skiten.
Ingen, absolut ingen är bra, mackan är godkänd.

Byt ut clownerna i båset nu.
Kommer inte bli bättre med dessa herrar i båset.

Hur kan ett helt lag vara så nere, match efter match?

Ja. HV känns desperata, säger Wallin, och det har han rätt i.
Riktigt dåligt och slappt. HV måste börja möta sina motståndare tidigare, de backar nästan in i Wesslau.
Då är det inte svårt för skinnvästarna att skapa målchanser.
Vi ska vara glada för att fbk är nästan lika dåliga som HV.

Dessutom är domarna helt horribla. Dömer godtyckligt lite då och då.
Tollefsen är en mes.

Steppa upp nu HV, det är nu det gäller!

Elias Fälth. Jag skickar ett PM med mina adressuppgifter, okej? :slight_smile:

I en sån här match saknar man ju verkligen en spelartyp som Laine, M. Thörnberg, Joensuu eller Anders Huusko. En spelare som ensam kan ändra en matchbild genom att åka ut, ta pucken, riva loss,ta ett slagskott, sätta några schyssta tacklingar, osv. Nåt som får igång laget.

Nu har man istället en massa gråa gubbar som bara blir gråare ju längre matchen går. Typ Krog. Han saknar ju helt ledaregenskaper alltså. Helt osynlig (i bästa fall, i sämsta fall helt usel) i motgång.

De som kanske kan ses som matchförändrande spelare är Nilson och W. Karlsson, men även dom är sjukt gråa idag.

Verkar som det blir 0-1, eller möjligen 0-2 med sista pucken i öppen kasse. HV skapar ju inget som kan resultera i mål (än så länge iaf).

Jag saknar Grillfors Rahimi och Sundh…

Elis Fälth hade passat mycket bättre som våran lagkapten, Han håller inget hemligt och säger vad han tycker och tror utan att gnälla som Petrasek, Petrasek är sämsta spelare på isen idag och är inte alls att känna igen, Man får även se hur han har andningssvårigheter i båset efter ett byte på 15 sec? Äter han bara chips nuförtiden eller? Ser helt slut ut.

Färjestad är inte alls att känna igen och spelar som om dom skulle vara jumbolaget, Och HV71 ligger under, Aj Aj AJ säger jag bara.
Vi klarar inte ens av ett sånt lag, Tendensen är att vi går ner oss när vi möter sämre lag och spelar urdåligt och förlorar, När vi möter bättre lag spelar vi i alla fall ok och förlorar. Om vi hade fortsatt som mot Linköping så hade vi utklassat Färjestad idag.

Kom ut Taggade nu i sista och vänd det här snälla, Det är skittråkigt att titta på en sån här match.

Brett Sterling hade en riktig bra chans annars i andra, Tyvärr blev han hakad av 2-3 spelare och fick inte chansen att göra mål :frowning: Fick dessutom inget med sig, Hatar när det inte blir utvisning när en spelare lika gärna kunde gjort mål och blir upphakad nåt grymt.

Håller med!

Att ha +4 är att betrakta som ett smärre mirakel.

Fantenberg ger jag oxå godkänt så här långt.

Nu vänder vi detta! Krog trycker in pucken efter 06:48! KÖR BARA KÖR!

Det gör jag med.

På riktigt? I offensiv zon köper jag de, där är han fantastisk.

Tungt tungt nu…

:smiling_imp: Tollefsen igen.
Ger sig på Bengtsson som nummer två. Tufft, eller hur?