Omgång 9: HV71 - Rögle BK

Intressanta backpar till dagens match ändå! Dock så är jag lite orolig för Landen tillsammans med Maalahti

1 gillning

Skönt ändå att man ändrar backsidan. Offensivt samma uppställning.

Blir det 5000 på plats idag?

En sån här match får man nog räkna bort minst 500 pers från den officiella publiksiffran.

Irriterande hur andra har börjat se på oss. Som ett före detta storlag som är misskött och med fel självbild.

Hur hamnade vi här och varför händer inget?

Måste bli seger idag.

Tyvärr spelar det nog ingen roll om vi torskar, Monten och Nubben sitter ändå kvar och ingen agerar. Handfallna var ordet.

Annars kunde man hoppas på torsk och utrensning.

1 gillning

Hv kommer komma ut som tåget och köra över Rögle. Men…… vi får inte hål på målvakten och Rögle gör mål på deras första skott. Sen blir vi livrädda och vi torskar med 1-4.

1 gillning

Vi kan väl fram tills 19.00 ha lite hopp gubbs!

1 gillning

Hej!
Jag har råkat köpa 3 biljetter till kväll (o-läktaren) istället för på lördag.
har inget avbokningsskydd så biljetterna är värdelösa för mig.

Vill man betala något för dem så får man det men jag ger annars bort dem gratis. Skicka meddelande här, jag kommer gå på turordning.

Vi lever på hoppet. Alltid. Även när HV ligger under med 0-7 :wink:

Annars superintressande kedjor. Nästan så man vill slå fast att de är de bästa kedjor vi någonsin haft med tanke på att de är intakta match efter match, från första försäsongsmatch till nu

1 gillning

Hur kan Tikka fortfarande spela i andra?

Tror på rejält med pisk ikväll. Om vi inte spelar efter våra förutsättningar vill säga och eftersom Montén står i båset lär vi spela precis som tidigare. Väck mig ur denna dimman någon…!!!

3 gillningar

Det är en fråga vi alla ställer just nu…

Mina högst ovetenskapliga simuleringar av matcherna hittills har utfallit, med våra siffror först:

Lhc 3-4
Fbk 4-6
Iko 6-1
Modo 3-4
Lule 2-5
Skelleff 1-5
Växjö 4-2
Leksand 2-5

Skrämmande nära utfall än sålänge, idag sade simuleringen tyvärr resultatet 1-2.

Dags att ha grymt fel tycker jag.

3 gillningar

Sjukt. Hur har du simulerat?

1 gillning

Nu är vi lugna och tänk på:

Vi har gjort en omstart
Vi spelade faktiskt bra första 3 matcherna
Gruppen ska göra det här
Defensiven mot Växjö ska vi tillbaka till
Vi anpassar vårat spel mot motståndarna
Vi ska inte värva in nått just nu
Monten är rätt man för Hv71 just nu

Citaten är många nu och det går nog att fylla på med fler

3 gillningar

Utan att vilja säga detaljer pga hur löjligt det är så handlar det om hur många ggr det tagit att utföra en sak, på vänster( hemmalag) respektive högersida( bortalaget).

1 gillning

Man får släppa sargen och tro att det är fred på jorden.
Det finns ingen klimatpåverkan.
Hv vinner idag.
Frågan är vad som är rätt och fel?
:partying_face::sweden::zap:

1 gillning

@Quila aldrig sett dig skriva så innan, då är det lika med vinst idag! :heart_eyes:

2 gillningar

Det är nästan så att Montén och Nubben förtjänar en egen tråd där vi samlar deras tankar, aspirationer och bortförklaringar.

1 gillning

Eller en bok!

" Hur vi två sänkte Hv71, steg för steg "

1 gillning

På fullaste allvar, det kanske bör göras. Som en loggbok med datummärkning så man kan gå tillbaka och följa förfallet men även ställa till svars.

Första matchen utan parabol sändning (uppsagd)
Nu ska vi prova på tv4s fantastiska applikation på riktigt.
Skjut mig

1 gillning