Omgång 9: HV71 - Rögle BK

HV71 vs Rögle BK


image image

“You had one job!”
… och det var, för föreningen, att inte hamna i fjolårets sörja igen. Fast om vi vänder på det, nog är det så att det enda jobb vi kan destillera ut ur de senaste tio säsongernas sörja, är just misslyckandets beska droppar.

Endast tack vare ett snudd på freudianskt felsteg (2017) så ligger vi före lökars i antalet SM-guld. Det är skandal. Lökars. Detta under av likgiltighet. Växjös tredje mest omtyckta förening. Men de har Evertsson, medans vi har Hult-Kent.

Fjolårets sörja stelnade till betongbotten ungefär vid samma tid i serien som nu, mot samma motstånd. Den gången nere i södern. Undertecknad var på plats. Det var då som nu två kissnödiga lag som bägge hade öppnat svagare än vad fansen önskat. Skillnaden var att ÄRRR-BE-KÅÅÅÅOU enkelt vann och sedan seglade uppåt i serien och även om de fortsatt inte riktigt fick till det så var de hela tiden på torr mark.

Så nu är vi här igen. Samma sörja. Samma motstånd. Vi har hemmaplan. Räcker det? Man känner hur stövlarna sakta men säkert både sjunker och torkar fast i sörjan. Man ser med avundsjuka på hur grannen har dränerat sitt träsk, knallar runt barfota, visslandes, när vi själva undvek att göra detsamma. Vårt enda jobb. Träskröjning.

Tomas tankar

FORZA HV71!!

12 gillningar

Spela Träff, skulle nog ge honom enormt med energi!

3 gillningar

Naturligtvis vill alla här inne att HV ska vinna, dock rädd att några enstaka poäng här och där innebär att det inte sker några större förändringar inom föreningen.

2 gillningar

Det värsta är att man inte kan hoppas på torsk = åtgärder.
Har HV visat upp något de senaste åren så är det

  1. Att de inte gärna gör förändringar innan det är [nära nog] försent.
  2. Att de inte gillar att ändra den inställningen, oavsett vad.

Hade de velat ta en annan väg denna säsongen borde de redan fattat att de borde börja byta ut ledarstaben.

Tror Rögle passar hv bra baserat på senaste träningsmatchen. Rögles offensiv kan vi ta bort med ett lindbomförsvar. Rögles defensiv är inget att hurra för. Tror på tre poäng idag följt av två raka och klara förluster.

Redan nu på morgonen så börjar ångesten smyga sig på. Blir det en ny plattmatch, Har Monthén köpte nya tuggummi, har Davidsson fått ordningen på PP, har Gustafsson petat i backuppsättningen?
Återigen en måstematch mot ett Rögle som svajat lite. Ska vi gissa att Ryfors som inte gjort något mål denna säsongen spräcker den nollan och gör ett hattrick?

3 gillningar

Är loka-lagret fullstockat i omklädningsrummet och i båset?

Många frågor inför idag, pirret i magen fortsätter. Släpp pucken!

Är avundsjuk, det där pirret i magen var längesen jag kände. Nu mer är matchdag mest förknippat med ångest, i den mån man känner något över huvud taget…

6 gillningar

Jobbar som vanligt så får se eländet i natt istället. Tror stenhårt på vinst det brukar inte va ett gott tecken.

Jag vill påminna om att det finns en ledig plats till kvällens match, så om någon vill gå, snälla skriv det i tråden om delning så skickar jag biljett.

Sveriges mest svårtippade lag känner jag, kan bli kross, kan bli så att vi blir krossade.
Jag tror tyvärr det blir torsk idag igen, ser tyvärr ingen vändning förens vi får in lite nya spelare och Monten får gå. Men hoppas jag har fel och att vi tar lite poäng!

Jag är generellt emot att EN match ska ges för mycket betydelse.
En matchs resultat kan vara slump. 48-13 i skott, total dominans och noll poäng. Sånt händer. Men så ser det inte ut.
Hur länge ska man vänta?
I poker är det första man lär sig att inte slänga goda pengar efter dåliga.
I hockey tänker jag att det betyder att man inte köper nya spelare till nån som inte fick till det med de gamla.
På marknaden finns inga “bra” tränare som jag känner till.
Frågor måste gå till truppen.
Under vems ledning tror de att de kan prestera bättre?
Vad i spelplanen brister?
Vill spelarna ge allt för HV under Lindbom?
Torsk mot Rögle och Råttet måste vara mågat.
Hellre en tid av kaos än att sakta fastna i botten.
Kaos är granne med Gud.

1 gillning

Intressant match för OSL efter det speciella uppbrottet med Rögle i våras. Gynnar det honom till en bättre prestation “nu ska jag visa dem jävlarna” eller sätter det sig i huvudet att han fick foten från laget av en speciell anledning… svårt att sia om, hoppas han kan hålla fullt fokus på att spela sin allra, allra bästa ishockey och hjälpa oss till tre poäng.

3 gillningar

Hänger nog en hel del på vem som står i målet hos bandyklubben…

Ska man våga gissa på att Kvaca står i Rögleburen?

Rifalk har startat de tre senaste matcherna för Rögle så känns som att Kvaca, som enligt mig varit den bättre av de två inledningsvis, får axla första spaden ikväll.

Blir de bratten i målet idag tro?

Hoppas att OSL fullkomligt kör över Rögle och straffar dem.

2 gillningar

Dämpar som vanligt ångest inför match med en liten kall.
Dator är med hem också.
Skål!

3 gillningar

Sanny Lindström låter meddela inför match att Rögle förlorat fyra raka bortamatcher, samtidigt som HV endast lyckats ta poäng hemma.

Kul…

7 gillningar