Omgång 9: HV71 - Rögle BK

Såg ny posten med OFM i Sibyllakiosken? Vi har ju en dansk men ingen tysk. Är det någon tysk spelare på ingång :rofl:?

”Tysken” är nog för de som ska bort, lex Ingolstadt o.s.v.

3 gillningar

Om man inte kämpar max så ska man bort från föreningen.

En självklarhet för alla, även AP.

Vi ställer alltså exakt samma lag på isen som gjorde en jävla pissmatch mot Malmö…

Varför spelar fjärde?

Det här Röglelaget ska tom vårt överbetalda lag klara av att vinna emot.

Definivt inte ett imponerande lag Rögle ställer på benen.

Kraftigt decimerat.

Fegt av Blomman att inte testa juniorer i fjärde.

I övrigt kan han ju inte göra så mycket. Men Lindbäck och Stakke kan han skicka upp på läktaren utan problem. Och han gör det alltså INTE. Suck.

6 gillningar

Märkligt. Jag vidhåller att laget är sämre med dom i truppen – än tre kedjor, och utan. De orsakar skada, och vi betalar dom för att göra det.

2 gillningar

Jag hade roterat på 3 centrar, satt Stakke på läktaren och haft med Måns som 13:e. Återstår att se hur mycket istid vår 4:e femma får.

1 gillning

Förhoppningsvis kan vi räkna den i sekunder och inte minuter :pray:

3 gillningar

Alltså, jag gillar också att man plockar upp juniorer, men…att döma av J-20 lagets lineup igår, saknades ett antal av de som varit med A-laget en del. Förmodar att det beror på skador.

Man har nogt grävt så långt man kan i J-20. Där finns inte mer kvalitet, tyvärr. Sååå… fegt? Nej!

2 gillningar

Quislingarna blev hämtade i den svarta taxin. Hoppas på något liknande när det gäller Nubbisarna.

1 gillning

Jag köper ändå att man ställer upp som man gör. Måns måste vi någonstans spela pga centerbrist. Stakke hoppas jag man ger ca de första tio minuterna att bevisa att han ska spela. Levererar han inte så in med Schioldan.

Det blir ju skevt när man låter folk spela eller inte baserat på prestation utifrån förväntningar på individen. Hade det istället baserats på förmågan att leva upp till kravnivån för ligan så lär det ju ha sett helt annorlunda ut. Här vet i tusan om inte lagledningen gått lite vilse i pannkakan.

1 gillning

Precis så. Lägg till att vi inte är FBK som kan bänka Marcus Nilsson liksom… Så blir det ännu mer snurrigt.

Jag vill inte bo i Leksand.

1 gillning

Vi får väl se om fjärdefemman går minus idag igen.

Man måste dock väga in att man kan inte köra slut på spelare heller, om man ska byta ut spelare eller spela vissa juniorer i fjärde etc. är en sak, eller spela dem mindre och i anfallszon, men att bara säga att man ska köra på tre femmor resten av säsongen är ingen lösning.

Vi har inte match förräns på torsdag igen. Spela dom som är bra och heta idag så mycket dom orkar och innebar det att fjärdkedjan får stå över några byten så får det vara så. Denna match är sjukt viktig att vinna och det finns inget att spara. Vill se en bra aktiv matchcoachning idag av Blomman.

2 gillningar

Nä kör vi vi…

Bengtsson i Rögle-tröja, det känns så fel.

Vinn. Bara vinn.

3 gillningar