Omgång 9: HV71 - Rögle BK

HV71 vs Rögle BK

image image

We got a case of the blues.
HV-blues. HV blues är dom bästa, hejja hejja hejja HV
Blues. På så många sätt. Soundtracket till supporterskapet är gravt deprimerande. Med korta stunder av eufori. Bipolärt. HV är just nu rakblad på underarmarna. Självskadebeteende.

Diagnosen ‘klinisk depression’ (Major depressive disorder) är definierat som kontinuerlig lågstämndhet under två veckors tid. Hold my ölbärs, säger vi. Depression kan komma från en känsla av att inte kunna påverka sin situation, att känna hopplöshet inför utkomsten av händelser, oavsett hur mycket energi och ansträngning man skjuter till. Som när man ärver en kontrakssituation från kent.

Ödesmatch i omgång nio. Sug på den. Sug hårt och länge. Sug tills ni blir blå. HV-blå.

Anton argumenterar

FORZA HV71!!

12 gillningar

viiiiktig match! nu vill man se 3poäng av ap20 minst! kom igen nu

Eftersom vi talar om diagnoser så har jag en favorit som var kandidat för DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) sluggish brain syndrome eller sluggish cognitive tempo.
Symtomen är trögtänkthet, dagdrömmande, bristande närvaro och ett allmänt letargiskt uppträdande. Påminner om en viss fjärdekedja.

1 gillning

Ska fan tatuera in detta nånstans på kroppen :smile:

6 gillningar

Dagen började med sol. Som övergick i regn.
Dålig känsla inför matchen.
Kanske beror på festligheter igår?
Laget får mer än gärna oss tvivlare att de är redo att studsa tillbaka från lägsta punkten från förra matchen.
Forza Hv!

Ingen bra känsla idag. Känns som upplagt för att Rögle ska bryta sin negativa trend mot oss

Jag är nöjd så här långt.
Vi har något poäng över min kalkyl.
Gick plus tre mot FBK, minus nåt mot Malmö.
Poäng idag räknas som plus.
Nyfiken på hur AP kommer matchas.
Nyfiken hur laget tagit Blommans utspel. “DSM-Letargiska” eller vilt hungriga.

Matchar man inte AP20 hårt så är man totalt efterbliven.
Antingen säger man såhär “AP ska du kämpa som fan ? så får du istid, ska du inte kämpa så skickar vi dig”

Lixom, att vara eller inte vara

1 gillning

Lever fortfarande på nåt slags hopp efter FBK-matchen. Det finns kanske nåt i årets HV.

Så jag har haft och har fortfarande en rätt go känsla, trots torsdagen plump i protokollet.

Men som många andra varit inne på i andra trådar. Det känns onekligen som att vi står inför ett vägskäl till dagens match. Kan Blomman få ut det han vill av spelarna vilket i sin tur kan ge oss poäng, eller är vi precis så dåliga som vi befarade?

Kort sammanfattat. Idag är det lite upp till bevis. Torsk och jag går tillbaka till att vara pessimist.

4 gillningar

Kan bero lite på hur torsken smakar.
Kan acceptera en bitter efter en väl genomförd match.

Upp till bevis HV och kanske framförallt Blomman. Matcha hårt och optimera våra chanser till vinst. Ge de bästa spelarna ordentligt med speltid och minimera istiden för våra minusspelare. Vill man skicka seriösa signaler är detta enligt mig vägen att gå.

6 gillningar

Personligen så är detta en av säsongens viktigaste matcher. Det är egentligen bara Rögle på bortaplan som är snäppet viktigare att vinna. Kommer se matchen tillsammans med sju Rögle-fantaster, och jag själv i HV-tröja. Måtte detta bli en av dag fylld av glädje för oss HV-fans.

Spontant så är det här en riktig 50/50-match. Två lag med ganska likartade resor bakom sig, fyllda med mycket skador och många förluster. Att Rögle saknar trion Zaar, Bristedt och Everberg är det som gör att jag någonstans ändå känner en rimlig chans till tre poäng ikväll. Så som dom ställt upp senaste matcherna så har de lagt alla ägg i en korg och lirat Sandin/Dickinson/Bengtsson. Vass kedja men bakom där är det ganska trubbigt. Varningensfinger för Bowlby, och delvis Sundsvik, som är underskattad. Idag så kan vi dock inte skylla på skador eller ett svagt lag då Rögle enligt mig har det mörkare på den fronten.

Rögle har sex raka förluster men i spelet så tycker jag ändå att de sett stabilare ut än oss. Man har stundtals spelat ganska bra och framåtlutade. Med det i åtanke så finns det en risk att vi får se en matchbild som liknar matchen vi hade mot MoDo för ett par veckor sedan. Måtte resultatet gå vår väg likt i den matchen.

Forza HÅVE!

5 gillningar

Vi har väl egentligen aldrig kunnat skylla på skador. Visst, vi har ett gäng, men det är väl bara tre av dessa som är givna i laget. Nog ska man kunna ha tre spelare borta utan att man faller igenom totalt.

4 gillningar

Rögles uppställning idag är inte mycket att hänga i granen. 3 enkla. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Stakkestad och Lindbäck med i 4e kedjan… Då kan vi redan nu räkna in -3 på den kedjan.

1 gillning

Same, same……

3 gillningar

Ser mycket fram emot när OSL, Luoto och OFM kommer in och petar Stakke och Lindbäck

1 gillning

Viktig match!
Upp till bevis!
Hänga på uppåt eller bli mer avhakade?
Sexpoängare mot bottenkonkurrent.
Nu gäller det av visa.

1 mot 10 för förlust.

Inget har förändrats.

SNAFU

Uppp till bevis!!!

Den 4e kedjan får extremt stressad. Så extremt kass den var senast. Tycker man borde gjort ngt där.

1 gillning