Omgång 9: Leksand - HV71

Godmorgon Dekis. Det spekuleras i att det är kvällens fotbollslandskamp som påverkat matchstart idag.

Men gah! Jag har varit fullt upptagen med att jobba och sen försöka få den här jävla sidan att gå lite snabbare :frowning:

Förstalinan är värda ett mål.

BP HV. Håll tätt nu.

Berglund för helvete… Ska du skicka ut pucken så gör det ordentligt!

Fan Tedenby den var ONÖDIG :exclamation:

BP igen. Skulle inte förvåna mig det minsta om LIF förvaltar detta.

Bra BP och Ersberg ser trygg ut. Nu måste vi skapa framåt också. Nya tag i andra.

Kämpa HV!

Fan vad hv drar på sig många utvisningar. Det kommer inte hålla i längden. Leksand bättre i 1:a :confused:

Det håller jag inte med om. HV var det bättre laget fram till de började ta utvisningar. HV bättre i 5v5.

Nu borde HV ha fattat att domarna kommer att gripa minsta halmstrå för att kunna plocka utvisningar mot HV här på Leksands hemmaplan … att då spela vårdslöst som Tedenby med klubban håller inte … nu måste man spela betydligt smartare för att inte spela halva matchen från utvisningsbåset …

PS Integriteten hos vissa SHL-domare är nära noll och det är därför man aldrig skriver ut “hemma”-domarnas namn på shl.se för de vill väl undvika skriverier och repressalier efter att ha gjort hemmapubliken nöjd med sitt ständiga fjäskande …

Ersberg är ljusår bättre än Wesslau, tråkigt att säga men så är det. Wesslau hade väl släppt in 2-3 st vid det har laget.

Lite passivt spel emellanåt, en del slarv och onödiga utvisningar, måste bli mer skärpta och jobba hårdare så vi oxå får med oss pp och chanser.

Håller med, Ersberg spelar väldigt stabilt och ser väldigt lugn och säker ut i sina agerande. En väldig skillnad i spelet mellan dom verkar vara att Ersberg sätter sig inte på arslet i onödan som Wesslau gör så fort det händer något vilket bidrar till att han får svårt att förflytta sig om det uppstår en retur. Ersberg sätter sig bara om det är nödvändigt.

Wesslau påminner ibland lite om Kari Takko förutom att han rusar ut som en fotbollsmålvakt som takko gjorde :slight_smile: Den tiden var inte rolig vill jag lova, Effektvit till en början var det tills motståndarna visste hur han skulle agera, då var det bara att runda honom och lägga den i öppen kasse. Kommer ni ihåg det? Fan så arg jag var på Takko att han alltid skulle agera fotbollsmålvakt och bli lurad varje gång.

Näe som sagt riktigt nöjd med Ersberg som ser mycket stabilare ut än vad han gjorde inledningsvis i serien. Han behövde ett par matcher på sig innan han hittade rätt. Nu ser han riktigt bra ut.

Man får vläl hålla med om det skotten står ju 14-7 och 0-0 i mål :exclamation:
Gäller att öka på nu och sätta ett par mål framåt

USELT NU! TA TIMEOUT!

Vad händer, riktigt uselt spel

Mycket Leksand nu och ett HV som spelar mycket dåligt.

Edit: och där kom 1-0 till Leksand. Inte oförtjänt.

Fan va slarvigt :exclamation: :exclamation:

Pinsamt :imp: