Prata om det du vill tråden

Kanske kan vara bra ha en tråd där egentligen man bara kan kallprata om vad som helst. Ligger den fel får ni flytta på den. :grinning:

Så jag börjar, jag älskar pizza/kebab, vilken är eran favorit gärna staden och namnet på pizzerian samt vilken pizza.

Jag brinner för kebab i Huskvarna på El Padrino! GIllar inte kebab som är gjord på karré så mkt. Överskattat :wink:

Vill även säga att Alcamo i jkpg är överskattat med, de kan sin sås, men där stannar det hehe.

Håller med fullständigt, Alcamo är inte alls så bra som det sägs… Kanske var bättre förr, minns inte riktigt.

Favoritpizzerian för mig måste i alla fall vara Georges Pizzeria i Bankeryd, även om den nedlagda Pizzeria Milano (också i Bankeryd) nog var snäppet bättre. Kanske ska sägas att jag är från Bankeryd, om nån missat det :sweat_smile:

2 gillningar

Håller med att den pizzerian är bra, är de fortfarande George själv som har den?

Vet faktiskt inte, men jag tror det.

Vi hängde en hel del förr. Vet att han lirade handboll. Så under en match så sköt han målvakten rätt mellan bena och målvakten skriker din jävla pizzabagre" var av Geroge svarar "hur fan visste du det? Sån stjärna var/är han haha!

1 gillning

Favorit pizzeria är Pizzeria Hawaii i Tranås! Deras kebabpizza (mamma Mia) är fruktansvärt god! Överlägset bästa pizzan i Sverige! La rosa i Ödeshög har helt ok pizzor.

I Jönköping käkar jag hellst på Pizzeria Bella.

Kebabpizza är favoriten.

Äter inte för mycket skräpmat, av den enkla anledningen att jag redan har några kilon för mycket och en fru som inte tycker om skräpmat.

Hemma i Lettland så käkar vi alltid på Lido! Då blir det kyckling, köttbullar, mos, ris eller kokt potatis.
Lido har för övrigt den bästa serveringsmaten ni kan äta!

Så är ni i Lettland så testa Lido! Och drick kefir till maten! Och ett glas med Rīga Balzams!

Annars är jag ingen fotbollsnörd, så i sommar kollar vi Formel 1 istället!

2 gillningar

Bella håller hög nivå med i Jkpg, käkat mkt där. Morsan bor precis brevid. Försöker inte äta för mkt skräpmat heller men är ngt med oss kockar, vi gillar skräpmat bara för de skiljer sig på det vi kanske brukar göra. Vet att många av mina kollegor mm under åren älskar Donken inkl mig själv haha.

Shalom. Enbart Shalom. Oslagbar!

En kompis från Barnarp menar att Pizzeria Majstången i Huskvarna är bäst. Själv gillar jag Evergreen (Väster) och Prima (Ö Storg).

Men det är en svår fråga, hård konkurrens. Blir nästan lite existensialism.

1 gillning

Åt på Majstången dagen efter nyår och det var riktigt bra med! Hela den släkten är bra på pizza.

När jag jobbade på ABB i Hovslätt så predikade alla där om pizzeria Santorins storhet.

Prima Pizzeria är det nya Alcamo. Det är väl till och med några avhoppare från Alcamo som startade det? Batman där är fantastiskt gott (minus löken). Kebabpizzan på Restauraung Munken är inte så dum heller och inte riktigt lika tung.

Evergreen tycker jag är så himla dåligt numera. Det var ju stället man alltid gick till för nattmat på vägen hem efter en utgång. De hade verkligen en storhetstid och ett rykte som spred sig även utanför Jönköpings gränser på den tiden, kanske lite som Alcamo har gjort på senare tid.

2 gillningar

Håller med om Evergreen, vi käkade där mkt typ 1999-2002 unde tiden man gick på BD i jkpg, då var de grymt, det var tok proppat med folk och alla köpte tre kronor (kebabpizza med pommes och sallad för typ 79kr) men som du säger de har gått ned sig rejält.

1 gillning

Håller nog med om att Evergreen inte är som i fornstora dar, lever nog på nostalgin.

Så jag säger Pizzeria Nova i Norrahammar istället - min svärmors favoritställe!

Kebabpizza med ananas! Ingen fryst kebab. De är min input om pizza

2 gillningar

Route 66 i Bankeryd har schysst käk. Deras kebaber är de största jag har sett.Sjäöv är jag från Nässjö men ofta i Jkpg.

1 gillning

För er som gillar pizza är rekommendationen att köpa/investera i en ooni koda 16. Kostar mellan 4-5.000 ungefär och drivs med gasol. Efter lite tillvänjning gör man en bra pizza på 60 sekunder i den. Går att göra sjukt fina kebabpizzor själv som blir bättre än våra klassiska jönköpingskebabpizzor. Kalljäs degen i ett dygn bara.



3 gillningar

Helt sjukt hur fint de fått den gamla pizzerian så fin, var ju ett ruckel innan. Men barnen ville åka o äta ute i dag, kanske ska testa det då. =)

Pizza i all ära men en fråga jag ofta ställer till folk jag nyss lärt känna är:
Om du fick resa vart du vill i världen under åtta veckor och fick göra fem stopp, hur skulle din resplan se ut? Skit i kostnad, bara njut!
Intressant att ta del av andras tankar, tycker iaf jag…