Prata om det du vill tråden

Såg du att Matkoma följde upp sitt avsnitt efter de gillade såsen i Jönköping för så många från Nässjö skrev?

1 gillning

NU talar vi om intressanta saker! Kebabsås :heart_eyes:

Ett tips är att testa ”farfars kebabsås” som ska tillverkas i JKPG. Jag köpte på maxi JKPG. Farfars.nu

Tycker den är riktigt riktigt bra för att vara en butiks-sås. Bra färg, mycket bra smak. Gör sig bra på den hembakade kebabpizza

4 gillningar

Japp sätt båda och käkat på alla de ställen de var på med. Men håller ej med dom dock att Nässjö är bättre :wink:

1 gillning

Jodå Nässjö tar det, specifikt Amigo är toppklass på kebabsåsen👌
/En annan som bott i båda städerna men nu bor i tjocksås-land (GBG).

*Faktiskt helt ok smak på såserna här dock, var över förväntan när man flyttade hit. Trodde inte ens det skulle finnas kebabsås.
Men det blir alltid en obligatorisk kebab av något slag när man besöker familjen i Nässjö bara för såsen🙂

Jisses, ja men det får man väl ta och testa någon dag. Det trodde jag aldrig att jag skulle säga om något i Nässjö. :wink:
Såsen i Vetlanda, på pizzeria Arena eller Hasses Gatukök är också top notch.

Vi, här på höglandet bor i såsbältet så det är väl bättre än nationell medel-braighet häromkring.

Va på Hasses i augusti och förstår inte Hypen? Var absolut den sämsta kebabpizza jag käkat och såsen riktigt kass. Varit där fler gånger innan men aldrig varit bra. Tror de lever på gamla meriter där. Ett av de mest överskattade pizzeriorna i landet enligt mig då :wink:

Amigo är helt oki bodde precis bredvid så nog blivit 50 tal pizzor där i från. Men jag föredrar när såsen har lite sötma mot det salta köttet och därför tycker jag själva combon kött/sås i Jkpg är bättre.

1 gillning

Haha jävlar vilken sågning. Men jag är delvis enig, den är subpar. Tycker att det ofta är smaklöst och lite väl salt dessutom. Trots detta är det väl den absolut mest besökta pizzerian, eller till och med icke-kommunal lokalen i kommunen. Pizzeria Arena är hästlängder bättre, men bäst var, en liten pizzeria vid namn Hawaii. Efter att de renoverade köket blev det riktigt bra. Sen brann det ner.

Men jag vidhåller att Prima i Jönköping har landets bästa pizza. Det är en kulle jag är beredd att dö på!

1 gillning

Ja det blev en rejäl sågning men mest för den är så hyllad av många och jag förstår ej varför :joy: Jag är som sagt kock och har bra koll på smaker mm men förstår ute hypen på Hasses bara. Folk får gilla vad dom vill men här kännde jag det var dags för stora sågen :blush: Men man gillar olika så är det :sunglasses:

Finns många pizzieror i länet som har bättre pizzor än dyra Prima :blush:

Om det inte är för mycket besvär så önskar jag ett axplock av dessa pizzerior!!
Såg förövrigt att pizzeria Shalom i Liljeholmen(??) kör en drive med pizza mellan 80-100 spänn nu fram till nyår.

Jag var faktiskt där och käkade innan matchen på Modo, ett ganska sunkigt ställe med 3 små bord. Beställde en kebabpizza, frugan en Prima. Den var absolut värd 80, eller om det var 85 spänn men det var ingen wowkänsla för övrigt.
Jag bodde förr i Huskvarna, och jobbat många år i Jönköping, så mina referenser på pizzeriorna där är inte riktigt up to date längre. Förr höll jag Biblos i Huskvarna högt, den har dock tappat lite märkte jag då jag var där för ett par månader sen.
Det fanns en pizzeria i Rosenhuset som hette Rosens Pärla när jag bodde där, den var riktig bra, vet inte om den finns kvar. Vet att många föredrog Majstången när jag bodde där, den var absolut bra.

Prima är absolut en bra Pizzeria, har käkat där en hel del, även på Alcamo som ligger gatan bakom. Men min nya favorit är Fratelli i Norrahammar, tycker den slår Prima, alla dagar i veckan :slight_smile:

1 gillning

Shalom är ju prisvärt om något, typ 50kr billigare för en kebabpizza vilket är bra om man är flera stycken med. Man får ju typ tre pizzor istället för två. Sen gör de sitt egna köttspett stort plus hos mig. Den är lite halvhak men då ska du veta de renoverat för inte alls länge sen :sweat_smile: Sen respekterar jag deras tänk mkt att de sänker priset på pizza för de själva tycker de blivit för dyrt i jkpg. “våga vägra dyr pizza”

Biblos är jag helt med dig och det är inte bra längre. Både sås och kebabkött är galet salt sen börjar de bli dyrt där 150kr för läsk o pizza det är nästan Prima nivå.

Rosens pärla finns inte kvar tyvärr, den var bra. Pizzeria Tiger där nu som dock är bra tycker jag.

Alcamo har sin sås och kebabpizza that it. Resten är mkt mediokert.

Majstången håller mkt hög nivå tycker jag, i min mening den bästa i Huskvarna i alla fall tillsammans med El-Padrino.

Fratelli kommer jag pröva nu, har stort intresse för pizza och mat och har rätt höga krav men just pizza verkar vara något galet personligt vad man gillar. Men vågar typ aldrig lite på någon när de kommer till “rekommendera” pizza ställen haha! Som sagt man gillar det man gillar.

Tillägg.

Jäkligt märkligt att Pizzeria Fratelli är det FÖRSTA som dyker upp nu när jag loggade min FB. WTF!

2 gillningar

Blir spännande att se vad du tycker då, jag bad om blandad sås till kebabpizzan mild/stark, den var i mitt tycke väldigt bra.

Nån som provat? Fick upp det Insta-flödet :laughing:

1 gillning

Det blir nog en repa dit till helgen tror jag. Tackar för tipset!

Jag gick gymnasiet i Vetlanda för drygt 10år sen, då var både Arena och Hasses the shit. Har förstått på en del gamla vänner att de gått ner sig på senare år.

Ny grek-restaurang i Jkpg. Vette fan just grekiskt känns fett ute och har varit sen 90 talet. Säger flopp :grin:

För er som undrar hur Shaloms kebabpizza ser ut så har ni den här. Just idag var den dock inte lika bra som tidigare gånger senaste veckorna. Lite mindre, dålig ”fluff” i degen och köttet kändes på gränsen till att vara färdigt. Inte så krispigt som annars utan nästan lite kokt känsla. Hoppas det var en mindre bra dag på jobbet bara

Slarvigt jobb med såsen – föll korken av? :thinking:

Ni som bor på ställen med riktig sås, fota gärna flaskorna som används vid montering. :slight_smile: