Projekt för Staden, För HV71

Jag tycker det är intressant och självklart vill man vara med och försöka få till en positiv förändring.
Men jag undrar hur vi kan göra detta på ett sätt som faktiskt biter och fungerar ?
Hv gick katastrof och tappade sin plats i SHL, fick en mer eller mindre total utrensning, gick upp i SHL igen och är precis lika inkompetenta igen. Jag tror inte det är en slump att vi agerar precis likadant och lika dåligt som vi gjorde innan vi åkte ner i Allsvenskan nu igen, jag tror att “utrensningen” inte var tillräckligt utan att Hv fortfarande mer eller mindre styrs av samma människor eller med samma tanke/ide som sattes av den förra ledningen. Corsi hockey och allt det här sitter som fast etsat i väggarna och jag vet inte hur vi ska kunna påverka för att få bort detta dumma tänket som sänker oss år efter år. Vem är källan till problemet / problemen ? Det är lätt att se Lindbom/Nubben som syndabockar och självklart har de en stor del av ansvaret men får vi bort dessa två så kommer ersättarna säkerligen bli toppstyrda och slutresultatet kommer bli liknande igen.

1 gillning