Q&A: William Karlsson - Ställ dina frågor till WK!


[size=115]Vem är den bäste spelare du har fått chansen att spela/träna med? Vem har du blivit mest imponerad av?[/size]
[size=110]Jonas Brodin, back i Minnesota. Vi spelade ihop i JVM och den killen kan verkligen lira hockey.[/size]

[size=111]Om du fick komma på en egen chipssmak som skulle bli en ny storsäljare, vilken smak och vilket namn skulle det ha?
[/size]
[size=110]Chips som smakar öl. Ölchips. Haha![/size]

[size=115]Om du fick tre önskningar av en ande, vad skulle du då önska dig? [/size]
[size=110]Bäst i världen på hockey, bäst i världen på fotboll och bäst i världen på att sjunga.[/size]

[size=115]Vilken tränare har betytt mest för dig? [/size]
[size=110]Alla tränare jag haft har trott på mig, så det är svårt att välja en enskild.[/size]

[size=115]Vilket är ditt största hockeyminne? [/size]
[size=110]VM-guldet 2012.[/size]

[size=115]Har du några ritualer du gör innan match? [/size]
[size=110]Inga speciella ritualer. Försöker bara vara avslappnad och skratta innan match. Det brukar funka för mig.[/size]

[size=115]Vilken spelar i SHL skulle du helst vilja proppa med en tackling?[/size]
[size=110]Ingen speciell, men under matcher kan man ju såklart irritera sig på någon speciell som man vill proppa just då.[/size]

[size=115]FIFA eller NHL?[/size]
[size=110]FIFA[/size]

[size=115]Vem eller vilka i laget umgås du mest med? [/size]
[size=110]Purre (Patrik Carlsson) och Sampa (Filip Sandberg).[/size]

[size=115]Vilken är stans bästa pizzeria?[/size]
[size=110]Alcamo eller Prima. Det är nog de enda pizzeriorna jag varit på också.[/size]

Helvete… en ny tråd som kommer lysa som oläst tamefan överallt.

Fråga: Vem är den bäste spelare du har fått chansen att spela/träna med? Vem har du blivit mest imponerad av?

Najs, snyggt jobbat krabbar.

  1. Om du skulle starta ett Boyband med några i laget, vilka hade du valt och varför?
  2. Vilken av hockeyexperterna är drygast att bli intervjuad av?
  3. Om du fick komma på en egen chipssmak som skulle bli en ny storsäljare, vilken smak och vilket namn skulle det ha?
  4. Vilket lag i SHL vinner du helst över?
  5. Om du fick tre önskningar av en ande, vad skulle du då önska dig?

Ps.

Tack för förbannat fina prestationer i HV och tack för glädjen du gett oss.
Lycka till i USA William och slasha Crosby från mig.

1: Om du kommer tillbaka någon gång till SHL igen, Kommer du att välja HV71 då?
2: Vilken spelare i HV71s Förening, som den ser ut just nu ser du störst potential i att bli riktigt bra, förutom dig själv?
3. Hur stor tycker du skillnaden är mellan HV71s juniorer och A-lagsspelare?
4. Vad tror du är den största anledningen till att HV71 började gå dåligt?
5: Vad tror du som spelare är det viktigaste för att HV71 ska bli ett topplag igen?

Tack för tiden här och jag hoppas du kommer tillbaka när du tröttnat där borta, Lycka till.

1- Vilken tränare har betytt mest för dig?
2- Vilken är din favorit, respektive värsta arena i SHL? (FBK och LHC inkluderat)
3- Vilket är ditt största hockeyminne?
4- Vilken nationalsång föredrar du, Zlatans eller den officiella?
5- Vem står för flest practical jokes i omklädningsrummet? Ja, inkl Fredrik Stillman.

  1. Vad kommer du sakna mest over there, Jönköpings kebabpizza eller svenskt kaffe

  2. Har du några ritualer du gör innan match?

  3. Vilken är den bästa film du sett

  4. Vilken spelar i SHL skulle du helst vilja proppa med en tackling?

  5. Välj 2 kedjekamrater till dig i kommande VM, för där ska du vara med

  1. FIFA eller NHL?
  2. Bästa platsen i Jönköping?
  3. Kan du tänka dig att komma tillbaka till HV efter NHL karriären?
  4. Var i Jönköping bor du?
  5. Vem skulle din rimligaste drömvärvning till HV vara?
  1. Vem eller vilka i laget umgås du mest med?

  2. Vad är de största skillnadena mellan Bendelin/Olssons ledarskap jämfört med Dahléns?

  3. Vad brukar du göra när du inte spelar hockey?

  4. Har du några tankar kring vad du vill göra efter hockeykarriären (förhoppningsvis väldigt långt fram i tiden)?

  5. Vad tycker du själv är dina styrkor och svagheter som hockeyspelare?

[size=130]Glömde skriva det men ni får såklart skriva frågor som redan har ställts av någon annan.
Chansen att William svarar på just den frågan ökar ju då också.[/size]

  1. Vilken är stans bästa pizzeria?
  2. Har du någon speciell “ritual” du gör innan varje match?
  3. Roligaste fakta/skvaller om valfri i laget som ingen vet om?
  4. Pest eller kolera?

[size=170]Frågorna respektive svaren är nu upplagda/finns i trådstarten.[/size]
Ber om ursäkt för förseningen.

Det var den sämsta RNG jag vart med om. Det blev exakt sådana frågor som jag visste att det skulle bli, Endast ointressanta fjollfrågor där man inte får reda på något som handlar om hockey. Vem bryr sig vad han gillar för chips eller vad nu frågan var. Hade varit intressant att veta hur han tänker kring hockey.

Alla fick minst 1 fråga med, Alla utom jag. Just för att mina frågor handlade om hockey. Extrem otur eller fusk RNG?
Hoppas verkligen att det gick rätt till och jag hade extrem otur.

Jag är dock positiv, inte för att jag hade turen och fick två frågor med, utan för att det just inte handlade så mycket om hockey.
Alla andra frågor William får är antingen om laget, matchen, hans spel eller något annat. Dessa intervjuer finns i tusentals och det blir tjatigt.

Suck, Tommy…Det förekommer inget fusk, sen att du tycker detta var sämsta hitills, det får står för dig…

Kul initiativ. Men precis som Tommy är jag lite besviken över resultatet. Att det skulle vara fusk tror jag dock inte ett skvatt på - för då borde det ju ha blivit roligare frågor än dessa…

Tycker ni som är initiativtagare kan ta ett lite mer redaktionellt ansvar. I stället för att lotta, välj ut de frågor ni tycker är intressanta. Eller åtminstone hälften av dem. Är övertygad om att ni kan hitta en balans mellan det som rör privatpersonen, och det som rör hockeyspelaren.

För helt ärligt. Vem bryr sig om WK spelar FIFA eller NHL (ja, förutom frågeställaren det vill säga), och vad får vi egentligen ut av informationen att han vill ha ölsmak på sina chips?

Edit. Till ert försvar måste sägas att WK:s svar är ovanligt tråkiga och intetsägande. Och det är ju inget ni kan rå för!

Edit 2. Vill bara förtydliga att jag tycker det här är ett roligt initiativ, och något jag hoppas ni fortsätter med!

Jag menar bara att nu har vi chansen att ställa frågor om hockey som man aldrig får svar på, Som hade varit grymt intressanta att få ett svar på. Nu vet vi till exempel inte om WK vill komma tillbaka till HV71. Eller om han känner något speciellt för klubben jämfört med andra klubbar OSV. Men vi vet om att han föredrar Fifa framför NHL.

Känns som en fråga någon bara kastade ur sig för att fråga något, Även om han eller hon inte bryr som om vad svaret blir.
Jättebra initiativ annars att vi ens har chansen att fråga. Det ska Jompi o dom som fixade det ha cred för. Men vi kanske skulle anpassa det så att dom mest intressanta frågorna fick svar. Nu kanske ni tycker att det var dom mest intressanta frågorna, Vad vet jag.

Men i annat fall kanske en omröstning efter att alla skrivit frågor vore på sin plats där man får rösta på vilka frågor som ska ställas, Man kanske inte ens röstar på sina egna för att någon annan ställt en mer intressant fråga i efterhand.

Alternativt för att alla i landet brunsås och mellanmjölk skall bli nöjda kan man göra som så att men skriver 5 frågor per person.
3 av dem har med hockey att göra, 2 kan vara random shit.
Sedan när man lottar så har man två potter, en där allas 3 hockeyfrågor lottas ur och man får då fram de som skall vara med, säg 6 st som skall vara av de 10 totala. Sedan en pott med allas 2 random shit frågor som dras och blir 4 st i den totala 10.

På det viset kanske fler blir nöjda?

Måste denna tråd vara klistrad längst upp fortfarande? Gått ett halvår nu

1,5 år and counting…