Quiz

Vet inte om det finns något intresse men har skickat in några Vem där? till Fredrik Sandquist på JP. Några har han tagit i podden, andra inte.

Tänkte att jag kan lägga ut några här.
Håll svaren för er själv så blir det roligare för de som inte tar den på samma nivå som dig.

5 poäng
Född i Nordamerika 1988, spelade två säsonger i HV. Avslutade sin karriär med fyra säsonger i Österrike.

2 gillningar

Oops. Skrev ut direkt

Jag har det. Tror jag. När får man skriva ut det? :rofl:

När kommer 4-poängarn?

Jag också! Det sjuka är att jag satte den utan att EP-forska fram, jag liksom kände på mig vem det var.

1 gillning

Gjorde 35 poäng under sin sejour i HV. Dock blev det noll poäng på tio slutspelsmatcher. Andra som utmärkte sig mer under denna tid i föreningen var bland annat Rajala och Christensen.

Tre poäng
Säsongen efter han lämnade HV (15/16) var han assisterande lagkapten i annat SHL-lag. Vann j-vm med Kanada 2008.

Två poäng:
När han presenterades lät det så här:
En tvåvägscenter med bra spelsinne.
Det var lätt att få goda referenser på honom eftersom han spelat med både Krog och Sterling och i Chicago Wolves, berättar sportchef Fredrik Stillman

En poäng:
Hans förnamn får en att tänka på låten Moonlight shadow. Hans efternamn på ett tyskt äpple….

Samma här. Skrek ut här i tråden :sweat_smile:

1 gillning

Jag satt som ett frågetecken hela vägen till ettan. Avd: spelare man helt glömt bort.

4 gillningar

Samma här. Behövde en rejäl session med Google och EP innan någon synaps lyste upp.

1 gillning

Han var väl inte den mest explosiva spelaren så att säga.

Näe, men minns att han var helt ok ändå. Bättre än Hansson, Lindbäck, Tikka osv.

1 gillning

Dyker upp ny när ni minst när det.

1 gillning

Kul med quiz, likt VGB-poddens julkalender. :+1:
Tog det på femman!

1 gillning