Ramsor

Jag gillar när spelare får egna ramsor, typ Laines. Tycker över lag att det annars inte finns så jätte många. Har tycker jag man ska härma efter fotbollen och det finns mängder med inspiration i till exempel Premierleague.

Vet du vilka spelare (Laine exkluderad) som har fått egna ramsor? Minns att Halvardsson hade en men sen så vettetusan om vi har haft några andra.

Du menar denna? - Halvardsson, Halvardsson, Johan Halvardsson, om dom muckar gräl så får dom stryk, Johan Halvardsson

Den största och mest episka enligt mig är den som Diabolics har som undertext.
Kuriosa: När legenden Ove varvade ner i HC Dalen -96(?)så skrek alla fans skjuuuut…innan rödlinjen.
Ove avfyrade självklart kanonen till allas jubel :smiley:

Haha, ja, precis den! :slight_smile:

En gammal ramsa är väl “Owe Törnberg sköt som satan, genom nätet ut på gatan” :slight_smile: Eller var det Kennholt?

Kennholt hade ett jävla skott :smiley:

Vet inte om kennholt hade en ramsa :question:

rätt genom nätet och ut på gatan…
Det vart Ove Thörnbergs. Kennholt har aldrig haft någon ramsa vad jag minns men var nog den som sköt hårdast av alla.
Kennholt sköt så hårt så en lyckades ibland valla pucken till sig själv. Bevittnat det flertal gånger.
Mycket sympatisk man Kenneth Kennholt och var en mycket lojal och professionell lirare.

Hårdast av alla genom tiderna? Den frågan lämnar jag till oraklet Farzan.

Tvåa på min lista är Keskinen-Nurminen

Ja precis sådana här ramsor önskar jag mer av! Skapar variation i ramsorna som sjungs och man bär fram spelare när de gör något positivt.

Tycker att det vore roligt med lite nya ramsor i klacken. Jag har ett förslag på en ramsa som kan sjungas i samband med Linköpings-matcher och den lyder:
“Jag gick på Cluben match en dag, men ingen klappa takten. För det var tyst i hela SAAB, men tystast var nog klacken. Shala lalalala shalalalalalala, shala lalalala shalalalalala.” börjas om
Melodin som ramsan sjungs till är snövit och de sju dvärgarna - the silly song.

Började nynna på en gammal visa från snövit och dom sju dvärgarna.
En HV text föll sig naturligt. Aldrig hört någon använda denna ramsa innan. Tror den skulle kunna va rätt bra.

Står ej i klacken själv men slänger upp förslaget här

Hej hå, hej hå, hej håve håve blå
För vi älskar så
Vårat håve blå
Hej hå, hej hå, hej hå

1:27 in
youtu.be/AKHsa0frr_4?t=87