Säsongen 25/26

Håller med. En chef med stor fäbless för micro management blir i regel allt för inbland i detaljstyrning av pågående verksamhet, vilket påverkar förmågan att lyfta blicken och titta framåt negativt.

1 gillning

Nu kanske jag målar fan på väggen och göra en höna av en fjäder. Men med tanke på Antons egna uttalande om att han har ett intresse för organisationer och människor. Samt hur vi upplever ledningens sätt att se på honom. Och slutligen det du beskriv ovan. Jobbar han brett i föreningen, hans huvudsakliga uppdrag blir lidande?

Har han tagit mer ansvar i och med sjukskrivningarna?

1 gillning

Jag tror att du kan vara inne på rätt spår. Jag tror Anton jobbar och engagerar sig mycket inom olika delar av föreningen, främst runt A-laget såklart. Vi har ju hört t.ex. hur Blomman har handplockat spelare, som Alsing och WIN. Men det hjälper inte om man gör allt om man är dålig på det.

Är det inte synnerligen märkligt, och tråkigt, att vi innan uppehållet har en kedja som är ett ständigt hot – som faktiskt hade tagit plats i ett lag högre upp i tabellen. Kedjan med Ang-Rousek-Luoto.

Så fort fler gubbar är tillbaka så splittar AB på den, och får ut noll och inget på totalen.

Onödigt.

2 gillningar

Inte direkt första gången Anton rör om i kedjorna och det blir konstigt.

Detta kan man ju nästan dra över till kontinuiteten, att vi aldrig lyckas jobba med *bra* kontinuitet.

Man hittar något som fungerar, en rimlig tanke från en kontinuitetsvinkel hade varit att fortsätta, = bra kontinuitet. Men nej, det ska vi verkligen inte.

Samma sak gäller för Tedenby-Kloos-Woods kedjan som jag tyckte fungerade väldigt bra.

Denna förening… :clown_face:

1 gillning

Jag tror inte det är det minsta konstigt att AB rör om i kedjorna hela tiden. Om han är en person som trivs och drivs av att leda (vilket jag varit inne på förut) men i övrigt har sämre hockey-förståelse än gemene hockey-coach, så känns det väldigt troligt att han intuitivt gör det som “känns rätt”. Han “behöver” göra om i kedjorna för att visa att det är han som är coachen.

Eller för att uttrycka det mer konkret: AB har inte kompetens att sätta ihop kedjor ordentligt på grund av att han sammanblandar en väl sammansatt kedja med att sätta samman kedjor. Jag tror han tror att det sistnämnda är det en coach behöver göra för att visa att de är coach. D v s han fattar beslut eftersom det är hans jobb att fatta beslut.

2 gillningar

Tror att om vi hamnar i kvalet igen så ryker vi denna gången. 3 kval på raken går ej…naiva HV kommer gå in med inställningen att detta har vi gjort förr gubbar osv… sen ryker man i 4 raka typ…

Hoppas :folded_hands:t2: man kan reda ut detta o hänga kvar men då måste de fan lira som att de menar det varje byte i resterande matcher. Just den inställningen saknas i det HV man sett i några år nu

Det som talar för att HV ryker i ett kval är ju att vi liksom inte bara städat av de två tidigare. Oskarshamn tog det till en sjunde avgörande. Modo ledde med 2-0.

Att stjärnorna ska stå rätt tre år i rad? Jag ser det inte som sannolikt. Lägg till den höga svansföring och övermodet man har nu. Den där höga svansföringen lyfte ju oss inte direkt i år. Övermodet lär sänka oss.

3 gillningar

Precis så. Både handling och ord från Blomman linjerar rätt bra med det jag upplever, och det du beskriver. Blomman agerar och för sig så som han tror att en coach ska agera och föra sig.

Det är därför hans snack sedan nån säsong tillbaka går in genom ett öra och ut genom det andra. Det finns ingen bäring i det han säger. Han säger liksom ABC-saker. På så sätt är han lite en karikatyr av en SHL-tränare.

3 gillningar

Lyssna 57 min in.
Påminner om BL’s tankesätt.
Dock med annat resultat.

Det här var en ”spännande” take av JP :rofl: Så slutar tabellen (spoiler: HV klarar sig) om resultaten från lagens tidigare möten upprepade sig. Det här var faktiskt att koka soppa på en spik. Vill man försöka hitta ett utfall baserat på statisitik så finns det väl ungefär 1 000 andra och dessutom mer relevanta sätt att göra det på.

1 gillning

Återigen, statistik är det enda vi kan förlita oss på :upside_down_face:

En fundering angående användande av statistisk, det är säkert bra men man måste ha med tanken om mänsklig psykologi och hur den påverkas av med- och motgång. Jag tänker mig psykologi i kontexten av hockey

1 gillning

LIF tar ledningen med 1-0 mot LHC i hängmatchen, det blir tätt i bottenligan.

Kanske blir fyra lag som slåss att undvika kval

slutet av veckan kan hv ligga sist

slut det blev 1-0 LIF, Larsson håller nollan andra matchen i rad.

Puh, det där kvalet alltså

1 gillning

Det är väl inte så att man kan förvänta sig annat, den här säsongen är skit så man kan förvänta sig mer elände. Visst vore det bra om det vände men just nu verkar inte sannolikheten vara stor.

Nej. Gidlöf stod mot Örebro

1 gillning

Precis kommit hem från LHC-Leksand och Leksand kan helt klart bli en jäkligt otrevlig motståndare och stjärnorna står rätt. LHC gjorde en riktigt slarvig match och gav bort 3 poäng men Leksand gjorde även en bra bortamatch. Larsson är svår att döma. Fick en del svåra skott emot sig ja men LHC fick inte nått riktigt flyt i spelet heller för att de tappade puckar i vänstervarv. Bara hoppas de fortsätter att dala så även de hamnar i bottenstriden.

1 gillning

Tänk OM vi bara tagit vara på våra chanser att ta det lilla steget över strecket. Ett playin som hägrar samtidigt som LHC krigar för att undvika kval.

Men men..

1 gillning