Vid första landslagsuppehållet har jag under de senaste säsongerna gjort en kort sammanfattning av det som varit. Jag tycker personligen att det framåt mars är intressant att kolla tillbaka på säsongens olika delar. Förhoppningsvis är jag inte ensam om det.
I en något haltande tabell ser det ut som följer:
Tabellplacering: 13
Poäng upp till säker mark: 7
Poäng upp till plats tio: 9
Poäng upp till plats sex: 12
Vår vana trogen inlede vi svagt och tog inte våra första seger (poäng) förrän i omgång fem hemma mot MoDo. Efter en magisk första period och således en stabil seger mot Färjestad i sjunde omgången vågade man börja hoppas.
Dessvärre blev det fem förluster (vissa under öt/straffar) under de sex kommande matcherna. Enda segern var BORTA mot Leksand.
Merparten av de gånger vi tagit poäng har våra målvakter stått på huvudet, något som naturligtvis inte är hållbart i längden.
Skadeläget har inte varit det bästa. Långtidsskador på Luoto, Kaski och OFM har inneburit att ungtupparna Träff, Pettersson och Reber getts mycket speltid. Något de klarat med bravur (framförallt den sistnämnde).
Förstärkning i form av Ang väntas göra debut efter uppehållet och det ryktas även om att Laleggia är på väg in, något som dock inte bekräftats. Joey kommer isf att ersätta Kaski som vi i nuläget inte riktigt vet vad det är för skada han lider av.
Eftersom OFM inom kort är skadefri lär det ske förändringar vad gäller brutna kontrakt/utlåningar på ett antal forwards.