Hur gör vi med summa att betala? Är det efter egen vilja som sedan sätter prio eller är det split?
Inga problem, förstår om det inte gick eller om ni helt enkelt ville ha kvar dom platserna. Hänger gärna med nångång under säsongen och köper en biljett lite längre upp om går för sig
Se PM.
Ser fram emot att få vara din privatchaufför. Det var en ära!
Haha, en ära att få träffa dig och ett par andra från forumet. Ser fram emot hösten. Hänger gärna med med när @lejacques ska dit, man vill ju passa på att träffa forumslegenden
Så.
Kan meddela att vi nu har betalt våra platser för säsongen 24/25.
Jag är otroligt glad över hur många som bidrar till, och hur många som nyttjar (även om det kan vara fler) våra platser. Jag kommer inom kort sätta upp samma typ av system för att visa intresse att nyttja våra platser, som vi hade förra året.
Så, för att vara noga: Dessa platser lånar man utan kostnad även om man inte varit med och bidragit i betalningen. Det är hela grejen. Men folk verkar inte fatta utan frågor ofta vad det kostar.
Släpp pucken!
Ot.
Men folk kanske fattar men tycker det är lite pinsamt att nyttja platser man ej varit med o bidragit till, bara en tanke. Mest utifrån egen erfarenhet…
Inget illa menat alls.
Skall tilläggas att det ni gör här är grymt…
Är ju hur grymt som helst att vem som helst som är medlem här har möjlighet att gå på hockey.
För gudarna ska veta att det är inte billigt.
Hoppas vi kan komma ifrån det där med att man inte “vågar”. Det är skitkul att träffa folk. Det tar bort lite av den friktion som kan finnas här när man inte tycker lika. Det ökar repsekten mellan skribenter.
Jag var ej med och betalade förra året gick några matcher på dessa ändå.
I år är jag med på 1000kr. Är de ren ”sponsring” eller får man nån form av fördel.
Kan helt ärligt säga att jag inte bidragit med en spänn… Hade gärna velat men ekonomin tillåter inte tyvärr.
Håller mig på “min kant” men när det finns platser över så tänkte jag försöka få till en match denna säsongen.
Hur funkar det? Angående barn o så? Antar att platserna först o främst är till för oss medlemmar…? Tänkte om man vill ta medcnån av kidsen nån gång…?
Du kommer ha förtur när det gäller valen av matcher du vill se.
Förtur har de som betalar, men det är ett “gentlemens agreement” i det att det endast förväntas nyttjas i en minoritet av hemmamatcherna.
Reglerna för hur vi styr detta ligger i tråden bredvid, den är pinnad längst upp. Kan vara bra att titta på vid nått tillfälle.
Men de är inte skrivna i sten. Vi löser varje situation med lite smidighet och känsla, ifall det blir knas.
Det brukar ges tillfälke att använda mer än en plats, även om tanken är umgänge mellan skribenter. Inte sällan har slla fyra platser funnits att tillgå när “först till kvarn”-brytpunkten kickar in, 48h före match ( tror jag det är, kolla reglerna)
Nu är allt igång. Platserna betalda, listan över hemmamatcher upplagd och folk har börjat visa intresse.
Regler och annat finns här: Regler och info om delning av säsongskort