Semifinal 3: BIK Karlskoga - HV71

[size=150]BIK Karlskoga - HV71[/size]

HV reser till Värmland för att möta BIK Karlskoga på
tisdagskvällen i den tredje semifinalen. Hoppas på bra
spel och ännu en seger till HVblå.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Spelar den hockey vi gör på hemmaplan och tillåt inte BIK styra tempot så löser vi det.
Bara mal ner dem bit för bit så är orken slut!

Tyvärr rädd för att domarna kan vara med och påverka dagens utgång då jag anser att de domare som dömer Allsvenskan inte håller nivån.

Hata BIK. Krossa inaveln. Rena hockeysverige.

Chilla Putin.

Vi ska vinna den här serien snabbt och enkelt. 4 matcher är allt som krävs. De sportsliga målen går exakt som planerat. Vi kommer att besegra BIK snabbt och enkelt innan vi går vidare till nästa strategiska skede där vi krossar MoDo. Vi ska uppnå zeger!

skämt åsido, fuck putn

Verkar som zion är med till Karlskoga idag. Undra vem som står över.

Enligt Thermell i JP igår är en spelare sjuk, vilket bör vara en ytterforward. Han nämner inte vem.

Hade gärna sett Ytterell spela ikväll.

Zion?
Vet inte om jag är så supernöjd med det valet. Kanske en investering i en eventuell framtid där han blommar ut till en stabil SHL pjäs. Just nu vet jag inte riktigt om jag håller honom före någon av de andra som stått över på slutet. Även om man tänker FW/C…

Donald Sandström JP
JP/Jnytts poängliga - spelarna som tagit rejäla kliv under slutspelet

Fem matcher i kvartsfinalen mot Västervik. Därefter två matcher mot Karlskoga i semifinal. Och givetvis 52 matcher i grundserien dessförinnan…
Det hårdnar till kring många platser i JP/Jnytts poängliga. Framförallt har spelare som Tyler Kelleher, Myles Powell och Taylor Matson plockat många poäng under slutspelet.

Även bröderna Marcus och Jonathan Davidssons framfart tillsammans med Christoffer Törngren har gett avtryck den senaste tiden.
Toppen av poängligan är sig dock lik. Chad Billins leder före Måns Lindbäck och med Emil Andrae på tredje plats.

Ställningen JP/Jnyttligan
78 poäng: Chad Billins
66 poäng: Måns Lindbäck
61 poäng: Emil Andrae
55 poäng: Fredrik Forsberg, Taylor Matson
52 poäng: Tyler Vesel
46 poäng: Tommi Huhtala
44 poäng: Jonathan Davidsson
43 poäng: Marcus Davidsson
42 poäng: Jonas Gunnarsson
41 poäng: Nichlas Torp
33 poäng: Myles Powell
29 poäng: Christoffer Törngren
25 poäng: Tyler Kelleher
22 poäng: Daniel Bertov
21 poäng: Max Wennlund, Victor Sjöholm
20 poäng: Simon Önerud
18 poäng: Filip Larsson
17 poäng: Zion Nybeck
15 poäng: Jesper Kokkonen
11 poäng: Jonathan Wikström
10 poäng: Pontus Netterberg
9 poäng: Andreas Söderberg, Jesper Thörnberg
7 poäng: Alexander Ytterell
6 poäng: Adam Hirsch
4 poäng: Hugo Fransson, Daniel Norbe, Oliver Bohm
2 poäng: Marcus Karlström, Martin Thörnberg, Kalle Holm
1 poäng: Gustav Salmi

Karlskoga–HV71
När: Tisdag 12 april, 19.00.
Vad: Semifinal 3:7.
Var: Nobelhallen.

Läget i Karlskoga: Fick till den andra semifinalen tillbaka Juliuz Persson och Henrik Larsson, som båda missade den första matchen mot HV71. David Lilja klev av skadad i match ett efter en tackling från Victor Sjöholm och fanns inte med i matchtruppen senast. I söndagens match tvingades både målvakten Marcus Hellgren Smed samt centern David Lindquist kliva av isen efter att ha blivit skadade.
Läget i HV71: David Ullström är borta från spel i resten av säsongen. En av spelarna som var med i matchtruppen senast ska ha blivit sjuk men ingen ytterligare spelare finns i skrivande stund uppsatt på HV:s skadelista, meddelar den assisterande tränaren Tobias Thermell. Har 2–0 i matcher mot BIK Karlskoga efter segrar med 2–1 och 5–2 i Husqvarna Garden.
JP/Jnytts Carl Ljungquist tippar: 3–4 efter förlängning.

Torp och Törngren sjuka. Inte bra.

Torp och Törngren borta pga sjukdom. Surt. Två viktiga spelare som gör skillnad. Torp framförallt har ju vart fantastisk. Men men… Söderberg å Lindbäck kan fylla upp på ett bra sätt.

Inte bra om sjukdom börjar få fäste i truppen.
Det kan vara flera som är smittade som inte har fått symptomen ännu, men blir trötta i kvällens match.

Det e det jag e jävligt orolig för också… Finns stor risk för det…

Liten matchboll ikväll och vid 3-0(jag räknar med vinst)har väl inget lag vunnit 4 raka?

Kan ju vara vad som helst. Liten skavank eller snuva.

Magsjuka härjar ju också lite här och var. Det vill man inte få in i laget… Har för mig att det var nåt år då den aldrig släppte greppet och man tvingades sanera omklädningsrum och personalutrymmen.

Hahaha vad epa-raggarna buar… :smiley:

Kom igen nu hv! Sno matchen!!

publiken i ryggen :unamused: :blush:

helt tomt i hallen ju…