Semifinal 3: HV71 - Malmö Redhawks

Jag har inte lagt någon värdering i varför det är så, bara konstaterat det faktum att när man möter MIF i slutspelet blir man mer utvisad.
Lägger man in att Malmö har flest divingutvisningar i seriespelet i ekvationen och inga i slutspelet blir det ändå mer spännande.
Kan det vara så att MFF´s diving-tränare hjälp hockeylaget att förfina sin teknik? :wink: OBS, skämt!

Tror allt är de enögda fansens fel… :wink:
Ikväll tar vi dom!
Vi var sjukt nära en seger där nere (missat byte o 6 man på plan…) och de var inte i närheten här uppe.
Vi bestämmer hur det går, de tar vad de får!
Nu kör vi och glömmer statistik och blinda domare!
Kämpa HV Kämpa!

Kanske inte skrivit rent här att man tycker dommaren favoritiserar utan går efter matchtrådar och dommarkommentarer där av skribenter här anses att domaren fördelar motståndarlagen. Visst jag kanske är i pararellt universum men jag är iallafall i den rätta och du/ni är nog i fel.
Bedömningen har kanske höjts och tillåter Malmö ligga på gränsen som de kanske fick utv för under grundserien eller är de mer noggranna nu än under grundserien. Förra matchen fick man hv göra efterslängar och därmed fick hv mer utvisningar. Sen kan man diskutera matchstraffet hur länge som helst.
Återigen förlåt för min åsikt

Nyckeln till att vinna mot Malmö är inte att vika ner sig helt som det låter som Lindbom är inne på litegrann, Det funkar inte helt och hållet att bara ta emot en hel match. Ingen spelare pallar det, man måste få ge igen lite också. Så receptet för det är att spela hårt men sjysst och stå upp när Malmö gör fulsaker och visa grabbarna i laget att man har deras rygg. Vi är ett lag och står upp för varandra. Med lagom menar jag att man säger ifrån kraftfullt och tar ett snabbgruff som inte leder till utvisning eller tar med en Malmöspelare ut också.

Jag vill inte se HV mesa omkring som man gjorde förra matchen och inte stå upp för varandra. Nu är vi kinnarps och där ska INTE Malmö känna sig bekväma. Thörna gjorde det kanon i match 1 och delade säkert ut 10 hårda tacklingar. Det vill jag se igen från samtliga spelare. Persson får gärna vara på Malmöspelare efter varje avblåsning fram våran kasse så dom inte vågar bryta in där.

Fullföljer man ikväll hela vägen så vinner vi med 7-0 som nån skrev häromdagen. Vi är mycket bättre när vi hittar rätt i alla moment på banan som vi bråkar kunna ligga väldigt högt i % på. Men vi får inte glömma den fysiska kampen den är viktigare än nånsin mot ett fullag som Malmö. Vi måste hänga med i det spelet om vi ska slå Malmö annars tappar vi energi i resten av spelet och Malmö får momentum.

MVP ikväll Ted Brithen gör hattrick och delar ut 8 proppar.

Ja det var ju inte första gången Malmö filmade i detta slutspelet, de hade ju två ganska tydliga i kvarten mot Växjö, Rakhshanis och Nils Andersson.

På tal om filmningar Så är Martin Thörnbergs filmning i match 1 och Jens Olsson i match 2 lika mesiga. Ligga på isen när man fått en puff är inget för riktiga spelare. Dock leder Malmö i målvaktsfilmningar :smiley:

tyvärr är det en tendens i hela SHL att man förstärker situationerna hela tiden

Någon som vågar sätta emot att Christensen lirar dropp-passning bakom ryggen ikväll som går rakt till Malmöspelare :confused:

Ingen Ahlsenfeldt ikväll, enligt swehockey.

Konstigt. Det som Lias gör när han åker förbi på slutet ser ut som en otrolig filmning från Ahlsenfilmarens sida. Man måste dock vara ödmjuk inför möjligheten att något hände som inte kan ses på bilder. Men jag är väldigt förundrad över detta.

Att Lias är oskyldig är en sak. Men nog tar det rätt illa. Kolla reprisen. Smack i huvet.

…som tappar pucken till en HVspelare som gör mål… :wink: :slight_smile:

Halvvägs där redan. Trött, drar på sig utvisningar och gnäller på allt och alla. Welch är ur balans.

Jag ser ju inte det. Man ser knappt någon rörelse på skallen?

De vevade det nu igen på cmore. ser inget.

…till Mikko Lehtonen som bombar in både målvakten och några grötspelare :slight_smile:

Samma här.

Men nån smäll måste han ju ha fått. Iof. så ska man väl inte dra för stora växlar över att Nihlstorp står, han stod väl även en match i kvarten, men Alsenfelt är ju inte ens ombytt.

Malmø har væxlat målvakter, de vill också att Nihlstorp tar ansvar.

Tror Alsenfeldt har fått nog, han klarar inte mer press och ær så hårt pressat fysiskt och psykiskt att han måste ta igen sig.

Kan de bli en sträckning i nacken tros? Lias kommer ingenstans och gör de ej med flit och det blev en krock och ser ut som han träffar nacken och därför jag tror kanske sträckning elr nackkaka? :laughing:

Persson Hahah

expressen.se/kvallsposten/sp … artunneln/

Jag upplevde det som en smäll. Men kan ha fel.